پیش‌بینی جیمی کارتر درباره آینده نظام بهداشت و درمان آمریکا

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا درباره آینده نظام بهداشت و درمان آمریکا اظهارنظر کرد.

پیش‌بینی جیمی کارتر درباره آینده نظام بهداشت و درمان آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال؛ «جیمی کارتر»، رئیس جمهور اسبق آمریکا پیش‌بینی کرد این کشور در نهایت به نظام بهداشتی یکپارچه همگانی دست یابد.

این سیاستمدار ۹۲ ساله آمریکایی پیش از برگزاری کلاس روز یکشنبه خود در مدرسه سیاسی شهر پلینز در جورجیا گفت: وقتی در کاخ سفید بودم، سعی داشتم طرح بهداشت و درمانی ارائه دهم که همه مردم آمریکا را پوشش دهد. آمریکا در نهایت به این نظام بهداشت و درمان یکپارچه و همگانی دست می‌یابد.

کارتر در حالی به اظهار نظر درباره نظام بهداشت و درمان آمریکا پرداخت که جمهوری خواهان در تلاش برای لغو و جایگزینی «اوباما کِر» (طرح بهداشت و درمان باراک اوباما) با ترامپ کِر در سنای آمریکا هستند. گفته می‌شود رای گیری درباره این لایحه روز سه شنبه صورت می‌گیرد.

طرح نظام یکپارچه بهداشت و درمان در دولت پیشین آمریکا تصویب شد. در حال حاضر، بسیاری از دموکرات‌های سنا همچون «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ماساچوست و «کریستن گیلیبرند»، سناتور دموکرات نیویورک از مخالفان اصلی طرح جایگزینی اوباما کر هستند.

«برنی سندرز»، سناتور ورمونت نیز در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بهداشت و درمان حق هر شهروند آمریکایی است و نباید یک امتیاز برای آن‌ها محسوب شود. سناتور ورمونت در واکنش به جایگزینی طرح بهداشت و درمان اوباما اعلام کرد در صورتی که لایحه بهداشت و درمان مورد حمایت دونالد ترامپ و جمهوری خواهان تصویب شود، بیمه سلامت میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا قطع شده و از دسترسی به پزشک در صورت نیاز محروم خواهد ماند و هزاران آمریکایی جان خود را از دست خواهند داد.


انتهای پیام/

 

نظام بهداشت و درمان آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار