امانی در جلسه علنی شورای شهر؛

شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی ندارد/ دارایی های شهر را به ۲ و نیم برابر افزایش دادیم

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: مباحث مطرح شده در خصوص رقم ۶۰ هزار میلیاردی بدهی شهرداری تهران صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری بیشتر اقدام های خود را از طریق بخش خصوصی انجام می دهد، اظهار داشت: شهرداری تهران کارهای عمرانی و امور اجرایی خود را به پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده تا خود درگیر کارهای اجرایی نشود.

وی افزود: اعضای شورا خود درخواست کرده بودند که شهرداری تهران وقت خود را درگیر امورات اجرایی نکند و ما هم آن را پذیرفتیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به مباحثی که در خصوص بدهی ۶۰ هزار میلیاردی شهرداری تهران مطرح می شود، گفت: درخواست دارم که اسناد این بدهی را به ارگان های بالادستی نظارتی ما تحویل دهید تا آنها خود میزان بدهی را بررسی کنند.

امانی ادامه داد: درخواست دارم که حداقل سند ۶ هزار میلیارد تومان از بدهی ها به شهرداری داده شود تا ما بتوانیم از این رقم آگاه شویم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران تنها ۲۰هزار میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: ارقام و اعداد دیگری که در این خصوص مطرح شده را نمی پذیریم، چراکه صحت ندارد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: بدون تردید مخالف نظارت از اقدام های شهرداری تهران نیستیم.

امانی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده، یکی از وزارتخانه های کشور ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای شهر هزینه شده، در حالی که رقم بدهی ها تنها ۸ درصد این رقم است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران ۲ هزار پیمانکار در سطح شهر تهران دارد، گفت: بدهی های شهرداری تهران طبیعی است، چراکه بدهی ها هیچگاه تمام نمی شود.

معاون شهردار تهران خطاب به جدیدی گفت: نمی دانم چرا در روزهای پایانی فعالیت شورای چهارم، جدیدی به فکر دریافت لیست املاک شهر افتاده است؟!

امانی با بیان اینکه طی 2 دهه گذشته دارایی های شهرداری تهران به ۲ و نیم برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: دارایی های شهرداری کاهش پیدا نکرده و از برنامه بودجه ای خود هم عقب نیستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار