شاکری در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

افزایش طول اجرای پروژه‌ها به صلاح مدیریت شهری نیست

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت بندی اصل پذیرش و اجرای هر پروژه ای است و شهرداری باید از افزایش میزان تغییر در پروژه ها جلوگیری کند..

افزایش طول اجرای پروژه‌ها به صلاح مدیریت شهری نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران که امروز( سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 200 پروژه در شهر تهران در حال انجام است که کار بسیار عظیمی به شمار می‌آید و آنچه در شرایط فعلی مطرح است ارایه گزارش آمارهای عقب افتادگی پروژه‌ها است.

وی افزود: اولویت بندی در واقع اصل پذیرش پروژه‌ها به حساب می‌آید و باید به این مبحث توجه ویژه ای شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهرانیادآور شد: موضوع ترک تشریفات در سازمان ها و موسسات به اساسنامه های آن ها بر می‌گردد و باید طبق آیین نامه های شهرداری تغییر کنند و در واقع آیین نامه مالی معاملاتی شرکت ها باید به ضوابط آیین نامه شهرداری برگردند.

شاکری ادامه داد: علل تاخیر تحویل پروژه ها و ارایه پایان کار به این شرح است که 42 درصد به حوزه مالی پروژه ها، 10 درصد به زمین، 5 درصد به قصور پیمانکاران و در نهایت 24 درصد این تاخیر به سایر عوامل موجود مربوط می شود.

وی تصریح کرد: تاخیر در اجرا و پایان دادن به پروژه های مختلف موجب طولانی شدن و زمان بر شدن اجرا، افزایش بهای پروژه و در نهایت منجر به رسیدن کار به دادگاه می شود و هزینه های بسیاری را در پیگیری جلسات دادگاه مذکور به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشرفت پروژه ها در بخش مناطق 31 درصد است و اگر چه وضعیت بهتری نسبت به پیشرفت پروژه ها در معاونت ها دارد اما این روند باید به سرعت بهبود یابد.

شاکری خاطر نشان کرد: تغییرات 25 درصدی در اجرای پروژه ها طبیعی است؛ اما این تغییرات در برخی موارد بیشتر از این میزان است و باید از افزایش میزان تغییر در پروژه ها جلوگیری کرد، چرا که عواقب و آسیب های فراوانی در مسأله مدیریت شهری وارد می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار