بجنورد؛

ساماندهی کارآفرینان مددجوی کمیته امداد

کارآفرینان مددجوی کمیته امداد استان ساماندهی می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی رضا مرادی معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان از راه اندازی شرکت های تولیدی برای کارآفرینان برتر تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: این شرکت ها به منظور ساماندهی و افزایش تولیدات مددجویان راه اندازی می شوند.

وی با بیان این که در فاز نخست با همکاری شهرک های صنعتی ۱۰ نفر از کارآفرینان ساماندهی می شوند،افزود:این طرح برای مددجویان کارآفرینی که قابلیت توسعه طرح و افزایش سطح محصولات تولیدی و در عین حال اشتغال زایی قابل توجهی دارند در حال اجرا است.

مرادی کمک به اشتغال پایدار،توسعه اشتغال زایی،ساماندهی کسب و کارهای خرد را از جمله اهداف کمیته امداد در اجرای این طرح برشمرد و اظهار کرد:این شرکت ها در قطعات ۵۰۰ متری برای ساخت واحدهای کارگاهی به متقاضیان سرمایه گذاری های صنعتی واگذار می شود.

وی با اشاره به این که برای راه اندازی این کارگاه ها تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به مددجویان پرداخت  می شود،اظهار کرد: در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی این کارگاه ها هزینه می شود و مددجویان هم باید ۱۵۰ میلون تومان آورده داشته باشند.

وی با بیان این که با هدف توسعه اشتغال در روستاها، طرح‌های مرتبط با اشتغال پایدار روستایی بدون مشکل وام دریافت می‌کنند،گفت:هم اکنون افزون بر ۲۰ هزار طرح اشتغال فعال توسط مددجویان در حال اجرا است که با توجه به اولویت توسعه اشتغال در مناطق محروم، هم اکنون ۱۴ هزار و۵۰۰ طرح در مناطق روستایی با ضریب محرومیت بالا درحال فعالیت هستند.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان تصریح کرد:هم اکنون از مجموع طرح های اجرا شده بیش از چهارهزار طرح در مناطق محروم با ضریب شش، هفت هزار و ۱۳۷  طرح در مناطق محروم با ضریب هفت، یهزار و۷۰۰ طرح در مناطق محروم با ضریب هشت و ۷۸۷ طرح در مناطق با ضریب ۹ در حال اجرا هستند.

گفتنی است:محل اجرای این طرح ها در شهرک کارگاهی بجنورد است.

انتهای پیام/آ

14 هزار و 500 طرح در مناطق روستایی فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.