رشت؛

دانشنامه دفاع مقدس تاریخچه مدون گیلان در 8 سال دفاع مقدس

ساختار دانشنامه دفاع مقدس گیلان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛محمدعلی نجفی استاندار در این نشست با اشاره به ارزش والای شهدا و جانفشانی آنها گفت : امنیت و ارزش امروز جامعه را مدیون جانفشانی این عزیزان هستیم .


وی افزود: بر لزوم بهره گیری از چهره های فاخر و توانمند دانشگاهی برای نظارت بر تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس تاکید کرد و افزود : با توجه به اینکه ، این کتاب به نقش استان و گیلانیان ولایتمدار در دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت باید ناظران توانمند و متخصص دانشگاهی برای نظارت بر روند شکل گیری و کیفیت این اثر انتخاب شوند .


استاندار گیلان با اشاره به همدلی و تعامل مناسب مدیران و مسوولان گیلان در برپایی مراسم و مناسبت های مختلف بزرگداشت و یادواره های شهدا اظهار داشت: همه دستگاهها برای حفظ و ترویج ارزش ها و دفاع از آرمان های شهدا و دفاع مقدس همیاری دارند.


محمدعلی نجفی با اشاره به ساخت یادمانهای شهدای گمنام در مناطق مختلف و شهرهای گیلان گفت : معماری این یادمان ها باید به گونه ای باشند که با فرهنگ مناطق هم خوانی داشته و آثاری ماندگار باشد.


وی با اشاره به آیین نامه ارسالی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس ، بر ضرورت حفظ صحیح اسناد و مدارک به جا مانده از شهدا و بهره برداری مناسب از این آثار تاکید کرد.


جلایی ، دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز ضمن تشریح و تبیین دانشنامه استانی دفاع مقدس ، تصریح کرد : برای تهیه این دانشنامه که برپایه تاریخچه حضور و اثرگذاری گیلان و گیلانیان در آن سالهاست ، بهره مندی از بنیه علمی و پژوهشی استادان دانشگاه و اعضای هیات های علمی مراکز دانشگاهی ضروری است.  

 

 

انتهای پیام/م.ع

 بررسی دانشنامه دفاع مقدس در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.