سنندج؛

مریوان ، میزبان ششمین دوره جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ازبرگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی اواخر مرادماه به میزبانی شهرستان مریوان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، گفت: جشنواره بین المللی ورزش‌های بومی محلی برای ششمین بار در مریوان برگزار می‌شود که هرساله با استقبال جمع کثیری از علاقمندان به این حوزه روبرو شده است.

وی افزود: در این جشنواره کشورهای آذربایجان، ترکیه و 3 استان، کردستان عراق از جمله دهوک، سلیمانیه و کرکوک حضور دارند و بازی‌های بومی محلی خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد: همچنین استان‌های لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان و سه شهرستان سنندج، مریوان و سقز از استان کردستان در ششمین جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره بین المللی در رشته‌های «زوران»، «هلپرکی»، «طناب کشی» و بازی‌های بومی محلی در اواخر مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

جولائی در پایان گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و اداره کل ورزش و جوانان کردستان با توافقات صورت گرفته آمادگی کامل برای برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی را در مریوان دارند.

انتهای پیام/م

ششمین دوره جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی در مریوان برگزار می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.