یزد؛

تصویب ایجاد پژوهشکده میراث جهانی یزد در دانشگاه یزد

با راه اندازی پژوهشکده میراث جهانی یزد در دانشگاه یزد موافقت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا تابش عضو هیات امنای دانشگاه یزد گفت: با توجه به ثبت بافت قدیم شهر یزد به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو، دایر کردن پژوهشکده میراث جهانی یزد در دانشگاه یزد به تصویب رسید.

 تابش با اشاره به توصیه هیات امنا به ضرورت توجه دانشگاه های استان به جهت گیری آینده و افق های دور در آموزش عالی گفت: مقرر گردید مطالعه جامعی برای توسعه رشته های تحصیلی در دانشگاه های استان یزد با توجه به آمایش سرزمینی و ظرفیت ها و نیازهای منطقه ای و ملحوظ داشتن برنامه های توسعه ای استان انجام شود تا توسعه دانشگاه در جهت رفع مشکلات و نیازهای استان و الگویی برای کشور باشد.

وی همچنین عنوان داشت: بنا به پیشنهاد مشترک امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان میبد، هیات امنا مصوب کرد تا نام دانشگاه آیت الله حائری میبد به دانشگاه میبد تغییر باید .

درنشست هیات امنای دانشگاه‌های یزد، ‌اردکان و آیت‌الله حائری میبد که در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد،‌ ایجاد پژوهشکده میراث جهانی یزد در دانشگاه یزد به تصویب رسید.

در بیست و یکمین نشست عادی هیات امنای دانشگاه‌های یزد، ‌اردکان و آیت‌الله حائری میبد که در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد،‌ ایجاد پژوهشکده میراث جهانی یزد در دانشگاه یزد به تصویب رسید.

موافقت با ایجاد مرکز تحقیقات بین‌المللی بادگیر یزد، مرکز تحقیقات کیفیت و بهره‌وری، پژوهشکده مطالعات علم، فناوری و نوآوری در دانشگاه یزد، موافقت با دستورعمل نحوه همکاری استادان، محققان و متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور با دانشگاه یزد و موافقت با دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیات علمی دانشگاه یزد از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ ی

توجه به آمایش سرزمینی و ظرفیت ها و نیازهای منطقه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.