رییس کنگره بین المللی طب تولید مثل:یزد قطب علمی باروری و درمان ناباروری کشور

آغاز به کارهفتمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد

هفتمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزدآغاز به کار کرد. .

عباس افلاطونیان رییس کنگره بین المللی طب تولید مثل درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: یزد به قطب علمی باروری و درمان ناباروری کشور تبدیل شده و در حال حاضر حتی از کشورهای خارجی نیز برای درمان ناباروری به یزد سفر می‌کنند و این امر سبب پیشرفت این رشته مهم پزشکی شده است.

افلاطونیان ارائه 40 مقاله به صورت سخنرانی را از دیگر برنامه‌های این کنگره دانست و بیان کرد: در کنار برنامه ارائه مقالات چهار کارگاه تخصصی و فوق تخصصی سلول‌های بنیادی و لاپراسکوپی برگزار می‌شود.

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: در این کنگره سه روزه بیش از 400 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 150 مقاله به صورت پوستر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰ زوج برای درمان نازایی به مرکز ناباروری یزد مراجعه می کنند تصریح کرد: مهمترین دستاورد این کنگره، ارتقای سطح علم بیولوژی و تولید مثل است ضمن این که این کنگره سبب ماندگاری دانشجویان در ایران و تبادل اطلاعات میان آنها شده است.

عبدلی دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل گفت: از تعداد کل مقالات پذیرفته شده 15 مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اساتید شاخص کشور که در زمینه طب تولید مثل فعالیت می‌کنند، اساتیدی از کشورهای استرالیا، اتریش، هلند، اکراین، انگلیس، ایتالیا، دانمارک، آلمان و ژاپن در این برنامه حضور دارند و به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

عبدلی افزود: جنب این کنگره نمایشگاهی از محصولات مرتبط با علوم تولید مثل و عمومی احداث شده است.

هفتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل همراه با دومین کنگره ژنتیک تولید مثل و اولین کنگره ایمونولوژی تولید مثل شامگاه جمعه با حضور مسئولان و اساتید شاخص طب تولید مثل ایران و جهان در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.