جمشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بیمه‌ها توان افزایش پوشش بیمه‌ای دارو‌های گیاهی را ندارند/وزارت بهداشت متولی بیمه فرآورده‌های گیاهی نیست

مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى و گياهى سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل برخی مشکلات موجود بیمه ها افزایش توان پوشش بیمه ای داروهای گیاهی را ندارند.

56 فرآورده گیاهی تحت پوشش بیمه قرار دارند/ چند داروی گیاهی تحت پوشش بیمه قرار دارند؟/ بیمه ها توان افزایش پوشش بیمه ای داروهای گیاهی را ندارندجمشيدى مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى و گياهى سازمان غذا و دارو در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در پاسخ به گران قيمت بودن بسيارى از فرآورده هاى دارويى گياهى و تحت پوشش بيمه نبودن آن ها گفت: ٥٦ درصد فرآورده دارويى طبيعى تحت پوشش بيمه قرار دارند.

مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى و گياهى سازمان غذا و دارو گفت: وقتی یک دارو یا فرآورده های گیاهی و طبیعی وارد چرخه تولید انبوه شود قیمت آن کاهش پیدا می کند؛ در واقع هرچه میزان تولید و مصرف بیشتر شود بر مبنای آن عرضه و تقاضا افزایش و قیمت فرآوده ها و داروها کاهش پیدا می کند.

وی افزود: در کشور ما هنوز مصرف داروهاو فرآورده های گیاهی و طبیعی پایین است که در نتیجه این محصولات به تولید انبوه نرسیده و قیمت تمام شده بالا است.

جمشیدی در پاسخ به اینکه چرا شمار زیادی از فرآورده های طبیعی تحت پوش بیمه نیست؟، گفت: وزارت بهداشت متولی بیمه در کشور نیست و ما در سازمان غذا و دارو برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یک دارو فقط یک پیشنهاد دهنده هستیم و وزارت بهداشت تنها یک عضو در شورای عالی بیمه است.

مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى و گياهى سازمان غذا و دارو افزود: ما در سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت علاقه مندیم تا پوشش بیمه ای داروها افزایش پیدا کند اما اکنون وضعیت بیمه هابه نحوی نیست که پوشش بیمه ای داروهای طبیعی را افزایش دهند و اگر از ما بپرسید می گوییم تمایل داریم داروهای و فرآورده های گیاهی زیادی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا مردم هزینه کمتری پرداخت کنند.

انتهای پیام/

گرانی داروهای گیاهی از کجا آب می خورد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار