به منظور جلوگیری از وقوع حملات انتحاری در اروپا؛

اینترپل اسامی 173 عنصر خطرناک داعش را منتشر کرد

اینترپل فهرست اسامی 173 عنصر خطرناک داعشی را که درصدد انجام حملات انتحاری در اروپا هستند، در اختیار سرویس‌های امنیتی قرار داد.

اینترپل فهرست 173 عنصر خطرناک داعش را منتشر کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛  سرویس های اطلاعاتی فهرستی از اسامی 173 عنصر گروه تروریستی داعش را که ممکن است اروپا را هدف حملات تروریستی خود قرار دهند، منتشر کرد. 

در پی شکست‌های نظامی داعش در عراق و سوریه، عناصر این گروه تروریستی به دنبال پیشبرد اهداف خود در شهرهای اروپا هستند؛ به همین منظور فهرست اسامی 173 عنصر داعشی از سوی اینترپل منتشر شده و در اختیار  سرویس های امنیتی قرار گرفته است. همچنین هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این افراد در حال حاضر، در اروپا هستند یا خیر، وجود ندارد.

بر اساس گزارش گاردین، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) با استفاده از مدارک کشف شده از مخفیگاه های داعش  در عراق و سوریه، اطلاعات ضروری درباره این عناصر را گردآوری کرده است. این شواهد نشان می دهد تعدادی از داعشی‌ها که هنوز زنده هستند و نام آنها در فهرست افراد تحت تعقیب ذکر شده، به دنبال انجام حملات انتحاری در اروپا بوده‌اند و احتمال وقوع چنین جنایاتی شهرهای اروپا وجود دارد.

این در حالی است  که «نیکلاس راسموسن»، مدیر مرکز ملی مبارزه با ترویسم در آمریکا امروز اعلام کرد هزاران عضو خارجی داعش که از کشورهای مختلف به این گروه تروریستی پیوسته اند ممکن است به جای بازگشت به کشورهای خود در عراق و سوریه باقی بمانند. برخی از آنها تا پای مرگ به دنبال حفاظت از خلافت خودخوانده داعش هستند. بنابراین  بازگشت آنها به کشورهایشان کمی دور از ذهن است.

راسموسن با اشاره به آمارهای جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: تخمین زده می شود با بروز جنگ حدود 40 هزار عنصر خارجی  داعش به عراق و سوریه  آمده اند و احتمال می رود پس از آزادسازی موصل و تضعیف قدرت این گروه تروریستی (داعش) برخی از آنها به کشورهایشان بازگردند.

عملیات آزادسازی موصل در اکتبر 2016 آغاز شد و روز 9 ژوئیه 2017 آزادی آن توسط حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام شد. موصل دومین شهر بزرگ عراق است که در سال 2014 به وسیله تروریستهای داعش اشغال شده بود. با آزادسازی موصل که یکی از مهمترین پایگاه های داعش در عراق بود احتمال بازگشت تروریستهای خارجی داعش به کشورهایشان و وقوع حملات انتحاری  در اروپا قوت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار