مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛

تشکیل کمیته پایش اصلاح نظام اداری

در قالب این کمیته شش اکیپ از استانداری کار بازرسی از ادارات و سازمان های دولتی را بر اساس شاخص های تعریف شده به مدت یک ماه برعهده دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛عطاء الله قاسمی گفت:کار بازرسی از ادارات و سازمان های دولتی از هفته جاری در قم آغاز و دستگاه ها بر اساس شاخصه هایی مانند تکریم ارباب رجوع، تسهیل خدمت رسانی مطلوب به مردم، تشکیل دولت الکترونیک و رعایت حجاب و عفاف و ... مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: ما در زمینه حجاب و عفاف در ادارات قم مشکلی خاصی نداریم و همه در این زمینه رعایت می کنند ولی اگر تخلفی مشاهده شود برخورد خواهیم کرد.
قاسمی افزود: اگر در زمینه تکریم ارباب رجوع و یا سایر شاخصه ها مانند خدمات کریمانه به مردم و یا دولت الکترونیک و... مشکلی در ادارات دیده شود با قاطعیت با تخلفات برخورد می شود.
وی ادامه داد: برای اینکه بازرسی ها از ادارات و سازمان های دولتی ضمانت اجرایی داشته باشد عملکرد ادارات و سازمان ها به ستاد مرکزی آنها در تهران و استاندار گزارش داده خواهد شد.
قاسمی با اشاره به تاکید دولت بر رعایت حقوق شهروندی گفت: ما در رابطه با حقوق شهروندی منابع مهمی در متون دینی، کلام بزرگان، رهبران انقلاب و قانون اساسی داریم که حاکی از اهمیت این موضوع می باشد.حقوق شهروند یک حق خدادادی است و مطابق سخنان پیامبر بزرگ اسلام و سایر ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی، در جامعه اسلامی همه از حقوق برابر برخوردار هستند.
قاسمی اظهار داشت: بر همین اساس، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از چندی قبل از سوی وزارت کشور به دستگاه های دولتی ابلاغ و در استان ها نیز کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز تشکیل شده است که بخشی از آن مربوط به حقوق شهروندی و قسمتی نیز در زمینه حجاب و عفاف است.
وی یادآورشد: در تمام دستگاه های اجرایی نیز این ستاد با ریاست مدیر کل و عضویت معاونان مربوطه، رئیس دستگاه بازرسی و حراست تحت عنوان ستاد صیانیت از حریم عمومی و حقوق شهروندی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در استان قم نیز ریاست این ستاد برعهده استاندار و دبیری آن برعهده دفتر امور فرهنگی و اجتماعی می باشد.
قاسمی گفت: با توجه به اینکه یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری احیا و احقاق حقوق شهروندی بود ،ایشان برای تحقق این شعار، منشور حقوق شهروندی را تصویب کردند، بر همین اساس در استان قم یک دوره آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی تشکیل و جلسات دیگر نیز بزودی برگزار خواهد شد.
وی گفت: در همین زمینه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از مصوبات دولت یازدهم است که برای اجراء نیز ابلاغ شد و در این راستا سامانه ای پیش بینی و قرار شد دستگاه های اجرایی اطلاعات خود را در آن سامانه بارگزاری کنند

انتهای پیام /ت

تشکیل کمیته پایش اصلاح نظام اداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار