جانشین قائم‌مقام وزیر کشور:

ترویج وگسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه

ملازاده با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است،برترویج وگسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکیدکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛جانشین قائم‌مقام وزیر کشور ملازاده ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن ابزار رضایت از گزارش اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: ستاد صیانت رویکرد ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را پیگیری می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند در حکم قانون و لازم الاجرا است.
 
جانشین قائم مقام وزیر کشور با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت:‌ در این مصوبه برای 25 دستگاه 110 تکلیف ذکر شده که ارزیابی دستگاه‌های اجرایی با ما است و همچنین از سوی دستگاه‌ها در استانداری‌ها ارزیابی دستگاه‌های استانی و شهرستانی با گروه بازرسی ستاد صیانت استان‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ در این حوزه بیشترین وظیفه بر عهده صدا و سیما با 31 وظیفه و ورزش و جوانان با 34 وظیفه است.
 
ملازاده عنوان کرد:‌ باید در سطح جامعه وضعیت پوشش و عفاف و حیا را وضعیت مطلوبی ببینیم، و به این سمت حرکت کنیم.
 
وی با اشاره به اهمیت عزم و اراده مدیران در اجرای برنامه‌ها گفت:‌ اگر مدیر عزم و  اراده داشته باشد، زیرساخت را درست می‌کند،‌ باید در تدابیر مدیریتی، انتصاب و تشویق‌ها دین و حیا لحاظ شود.
 
جانشین قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ باید برنامه‌های درون سازمانی برای کارکنان برگزار شود و مراجع عظام، روحانیون و متدینان مطالبه می‌کنند که دولت کارکنان را در بحث پوشش مدیریت کنند بنابراین به صورت عمده برنامه‌های فرهنگی، ایجابی و ترویجی را دربرمی‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه باور ما است که اصل در پوشش و حجاب، عفاف و حیا است، گفت: تا زمانی که عفاف و حیا درست نشود، پوشش درست نمی‌شود، عفاف و حیا به روح و نفس برمی‌گردد، بنابراین به کار فرهنگی، ایجابی و مشاوره‌ای نیاز دارد، باید در نظر داشت اگر عفاف و حیا تحقق پیدا کرد، به طور خودکار حجاب و پوشش درست می‌شود.
 
ملازاده عنوان کرد: کسانی هستند که به دختران دبیرستانی و دانشجو پول می‌دهند و می‌گویند این لباس را بپوش و ترویج کن، در اینگونه مواقع ارشاد و راهنمایی اثر ندارد بلکه هنر مراکز و نهادهای امنیتی است که اشراف اطلاعاتی پیدا کند به طور سازمان یافته ورود داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کردند، گفت:‌ جلساتی با سران قوا، وزرا و کمیسیون ذی ربط تشکیل دادند و تأکید رهبر معظم انقلاب این بود که پیشرفت جامعه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بازمی گردد و از اقتصاد مقاومتی مهم‌تر است، موضوع سلامت جامعه موضوع حیاتی محسوب می‌شود.
 
جانشین قائم مقام وزیر کشور با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت:‌ بحث حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحرانی در این چهار موضوع در اولویت هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: توجه به مفاسد اخلاقی سینما و تلویزیون از دیگر مطالبات رهبری است، حجاب کارکنان از دیگر موارد مورد تأکید ایشان است.
 
ملازاده عنوان کرد: بحث شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و ساماندهی آنها از دیگر موارد است، کار فوق‌العاده این است که زمان انجام پروژه‌ها کاهش پیدا کند و دنبال عوامل نروید، بلکه جزئی شوید.
 
وی با اشاره به وضعیت استان گفت:‌ اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و سال گذشته در بین استان‌های همسطح رتبه دوم را استان قم و رتبه پنجم را در کل کشور کسب کرد که امسال بدون تردید بهتر شده است.
 
جانشین قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ ادارات استان رتبه چهارم را بین ادارات کل کشور داشته و در نهایت دستگاه‌های سازمان تبلیغات، اوقاف و کمیته امداد در حقوق شهروندی و دستگاه‌های تعاون، بهداشت و درمان، ناجا، میراث در برنامه‌های برون سازمانی موفقیت داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه فعالیت برای روستاییان و جوانان اقداماتی خوب در سال گذشته بوده است، گفت: برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و جلسات اخلاق و استفاده از اساتید حوزه و ظرفیت‌ علما و فعال بودن شهرداری از اقدامات ارزشمند است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار