رویترز در گزارشی نوشت:

پل پیروزی؛ تنها مسیر عراقی‌ها برای بازگشت به مخروبه‌های غرب موصل

خبرگزاری رویترز در گزارشی به شرایط ساکنان جنگ‌زده‌ عراقی برای بازگشت به غرب موصل پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ساکنان جنگ‌زده‌ی موصل که خانه‌های خود را در جنگ برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از شهرشان از دست دادند حالا تنها از طریق یک پل که غرب و شرق موصل را به هم متصل کرده برای ساخت خانه‌هایشان تلاش می‌کنند. این پل موقت که با نام "پل پیروزی" شناخته شده تنها راه عبور از رود دجله در موصل است.  تمام پل های دیگر از جمله مهمترین آنها به نام پل آهنی در 9 ماه جنگ شهری نیروهای عراقی با داعش که خیابان به خیابان و خانه به خانه انجام می‌شد، تخریب شدند.

 رویترز: پل پیروزی، تنها مسیر عراقی ها برای بازگشت به مخروبه‌های غرب موصل

پل پیروزی


حال که موصل بازپس گرفته شده و در اختیار نیروهای دولتی است روزانه صدها نفر برای بررسی خانه‌هایشان در بخش غربی از این پل عبور می‌کنند. آنها یا باید در خانه های ویران شده‌ی خود بمانند یا جایی در شرق موصل برای زندگی بیابند. همه‌ی این افراد داستان‌هایی از شرایط سخت زندگی تحت کنترل داعش دارند و با اینکه از پایان تسلط این گروه شیطانی بر شهرشان خوشحالند؛ نگران شرایط نامساعد کنونی و آینده هستند.

اغلب ساکنان غرب موصل که خانه‌هایشان در حملات هوایی و توپخانه‎‌ای تحت حمایت آمریکا با خاک یکسان شده در تلاشند تا مکان‌های موقتی را اجاره کنند. آنها شغلی ندارند و ذخایر مالی‌شان در حال پایان یافتن است. هنوز هم بمب‌هایی در خانه‌ی برخی از شهروندان وجود دارد که داعش آنها را کار گذاشته است و هر لحظه امکان دارد منفجر شوند. شهروندان مجبورند از پل مذکور که با هدف نظامی ساخته شده است عبور کنند و تاکسی ها با فاصله‌ی نیم مایلی از پل متوقف می‌شوند تا سربازان مدارک آنها را بررسی کنند. گروه تروریستی داعش در ژوئیه‌ی 2014 موصل را تحت کنترل خود درآورد و آن را مرکز خلافت خودخوانده‌ی خود در عراق و سوریه اعلام کرد.

رویترز: پل پیروزی، تنها مسیر عراقی ها برای بازگشت به مخروبه‌های غرب موصل

عبور مردم عراق از کنار خودروی آمریکایی به سوی پل پیروزی


انتهای پیام/

 

شرایط جنگ‌زدگان عراقی پس از آزادسازی موصل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار