کرمان؛

برداشت هزار و 500 کیلوگرم گیاه مرزنجوش در ارزوییه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه از پیش بینی برداشت بیش از هزار و 500 کیلوگرم گیاه دارویی مرزنجوش در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،امیری پاک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه با بیان اینکه این شهرستان با دارابودن آب و هوای مناسب و خاک مرغوب زمینه ساز رشد و پرورش گیاهان دارویی است ؛ گفت: کشت گیاه دارویی مرزنجوش در این منطقه بعنوان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
وی با بیان اینکه برداشت گیاه دارویی مرزنجوش برای نخستین بار در این شهرستان از اوایل تیر آغاز شده است و تا آذر امسال ادامه دارد، افزود: برای نخستین بار در سطح 5 هکتار این گیاه دارویی کشت شده است.
امیری پاک با بیان اینکه این گیاه دارویی چندساله طی 5 تا 6 مرحله برداشت می شود، تصریح کرد : اولین برداشت آن در مرحله ای که گیاهان در مرحله گلدهی و حاوی حداکثر میزان اسانس باشند انجام شده است که هنگام برداشت اندام رویشی از 40 سانتی متری قسمت فوقانی بریده می شود و سپس در فضای باز به صورت سایه خشک ، محصول برداشتی خشک و به بازار مصرف عرضه می شود.
وی گفت: هر کیلوگرم مرزنجوش به قیمت 25 هزار تومان از کشاورز خریداری می شود که با کشت این محصول برای بیش از 15 نفر کارگر فصلی اشتغالزایی شده است.
انتهای پیام/ی

برداشت هزار و 500 کیلوگرم گیاه مرزنجوش در ارزوییه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
احسان الله
۱۶:۵۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
نام علمی مرزنجوش چی است
آخرین اخبار