کرمان؛

‍ رفع تصرف از هفت هکتار اراضی ملی در منوجان

رئیس کار گروه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گفت:7 هکتار از اراضی ملی منطقه روضه ارم شهرستان منوجان رفع تصرف شد.

‍ رفع تصرف از هفت هکتار اراضی ملی در منوجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  حسین مراد کریمی رئیس کارگروه حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی گفت :7 هکتار از اراضی ملی منطقه روضه ارم شهرستان منوجان رفع تصرف شد.

وی افزود : قریب به 7 هکتار از اراضی ملی منطقه روضه ارم شهرستان منوجان با حکم قضایی توسط مامورین پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و پرسنل انتظامی این شهرستان رفع تصرف شد.

 کریمی اظهار کرد : ارزش ریالی این ۷هکتار یک ملیارد ریال برآورد شده است .

وی بیان کرد : مقام معظم رهبری در دیدار خود با دست اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست کشور مکرراً در برخود قاطع با متصرفین اراضی ملی بویژه زمین خواری و کوه خواری تأکید کردند و ایشان خطاب به مسئولین امر خواستار توقف این پدیده در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی شده و فرمودند که اجازه نباید داد تا زمین های گوناگون بویژه اطراف شهر و حومه‌های شهر که ثروت عمومی تلقی میشوند در اختیار کسی قرار گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بحث حفاظت از مناطق جنگلی و اراضی ملی خواستار تلاش مسئولین و دست اندرکار امر در برخورد قاطع با هرگونه تصرف شده اند. ایشان همچنین اشاره کردند که نباید این مناطق به بهانه راه اندازی اماکن گردشگری و تفریحی همچون شهربازی ، ساخت هتل و حتی احداث مدرسه و حوزه علمیه مورد دست درازی قرارگیرند.

 رئیس کارگروه تحقق جامع امرحفاظت ازعرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان در ادامه تصریح کرد: از آنجا که عرصه های منابع طبیعی جزء انفال محسوب شده و بر اساس آیات صریح قرآن متعلق به خدا، پیامبرخدا(ص) و به تبع آن در اختیار ائمه اطهار(ع) می باشند، با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خلف امام زمان(عج) که حجت را برهمه تمام کرده اند با قاطعیت تمام به دنبال رفع تصرف اراضی ملی از هر شخص حقیقی وحقوقی هستیم و در این راه اهل هیچ گونه مماشات و مسامحه ای نخواهیم بود.

 کریمی اظهار کرد : مأمورین یگان حفاظت از منابع طبیعی به صورت 24 ساعته آماده حراست از عرصه های ملی هستند و مردم عزیز می توانند هرگونه آتش سوزی و تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و همچنین قاچاق گیاهان دارویی ، زغال و چوب درختان جنگلی را از طریق تماس با شماره 1504 (کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی) اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن با متجاوزین برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام /س

‍ رفع تصرف از هفت هکتار اراضی ملی در منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار