درپی تجدیدنظر برلین در روابط سیاسی با آنکارا؛

ترکیه اقدام سیاسی آلمان را محکوم کرد/روابط کشورها بر تهدید استوار نخواهد ماند

ترکیه، اقدام غیر مسئولانه سیاسی آلمان درباره تجدید نظر در روابط سیاسی با آنکارا را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه روز پنجشنبه اقدام غیر مسئولانه سیاسی آلمان درباره تجدید نظر در روابط سیاسی با آنکارا را، محکوم کرد. 

ترکیه از تصمیمات اتخاذ شده از سوی برلین علیه آنکارا انتقاد و اعلام کرد روابط این دو کشور بر «شانتاژ و تحریم» استوار نخواهد بود.
 
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد ما می خواهیم آلمان راهمچنان به عنوان کشور دوست و متحد ببینیم. روابط ما بر شانتاژ و تحریم استوار نخواهد بود بلکه بر اساس اصول بین المللی خواهد بود.

آلمان در پی دستگیری فعالان حقوق بشر آلمانی در ترکیه، از « تغییر رویکرد »‌ خود در برابر ترکیه و همچنین تشدید هشدارهای خود برای سفر اتباعش به این کشور خبر داد.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد ما باید در سیاست خود در قبال ترکیه تغییر جهت دهیم. ما باید شفافتر از قبل عمل کنیم و نشان دهیم نقض حقوق بشر نمی تواند بدون پیامد باقی بماند.

 در حال حاضر، وزارت امور خارجه آلمان توصیه های جدیدی را درباره سفر به ترکیه منتشر کرده است. توصیه هایی که در مقایسه با قبل جدی تر هستند. 

 دولت آلمان همچنین قصد دارد همزمان با تشدید تنش ها با ترکیه، تمام پروژه های نظامی خود را با این کشور معلق کند.

 

انتهای پیام/

انتقاد ترکیه از تغییر رویکرد برلین دربرابر آنکارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار