کرمان؛

تربیت نیروی متخصص بومی از مهمترین اهداف علوم پزشکی جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تربیت نیروی متخصص بومی در منطقه از مهمترین اهداف علوم پزشکی جیرفت است.

تربیت نیروی متخصص بومی در منطقه از مهمترین اهداف علوم پزشکی جیرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت : با توجه به اهمیت حرفه پزشکی اخلاق جایگاه ویژه‌ای در این حرفه دارد و اخلاق پزشکی مباحث علمی گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه پزشک با حیات انسان سروکار دارد و علم اخلاق پزشکی هم لازمه های اخلاق پزشک را به او یادآوری می کند و شیوه رفتار با بیماران و همکاران را به او می آموزد، افزود: حیات انسان ارزشمند ترین دارایی آنها اوست که این مسئولیت پزشکان را به مراتب سنگین تر میکند و این مسئله وجود تعهد، ایمان و ... در پزشکان را مهم میکند.


محمدی ساردو با اشاره به اهمیت انجام وظایف درمانی با دل گرمی و نقش آن در نتیجه بهتر اقدامات پزشک برای درمان بیمار گفت : در هنگام درمان همواره با شگفتیهای آفرینش انسان مواجه هستیم و این مسئله باعث می شود، پزشک بیش از افراد دیگر توجه به عظمت الهی داشته باشد که بای این توان و لطف خداوند را قدر دانست و از این فرصت برای خدمت به مردم تلاش کنیم.


وی با بیان اینکه برای موفق بودن پزشک در درمان باید اطلاعات او به روز باشد و همواره از تازه های پزشکی بهره ببرد،افزود : کمیته اخلاق دانشگاه باید خروجی خوبی داشته باشد و مصوبات آن همواره در دستور کار باشد و کمیته اخلاق سایر مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان هم به صورت جدی برگزار شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت : با توجه به تأمین بخش عمده پزشکان منطقه توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گروه اخلاق پزشکی دانشگاه با حساسیت بیشتر و انتخاب اساتید از حوزه های مختلف تشکیل شود و در این زمینه از تجربه اساتید سایر دانشگاهها استفاده خوبیی داشته باشید.


محمدی ساردو با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشگاه پزشکان اخلاق کاری را همواره مد نظر داشته اند افزود: در مواردی هم اگر تخلفی صورت گرفته برخورد قانونی صورت گرفته است.


محمدی ساردو گفت: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد ارائه خدمات خوبی در حوزه های بهداشت و درمانی در جنوب کرمان هستیم که بهره برداری و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی یکی از این اقدامات است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جشنواره عمران سلامت به دلیل تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی مورد تجلیل رئیس جمهور و وزیر بهداشت قرار گرفت.



انتهای پیام/س

تربیت نیروی متخصص بومی در منطقه از مهمترین اهداف علوم پزشکی جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.