مرگ هیرکان گریبان «مهاجر» را گرفت/ مدیرکل محیط زیست گلستان برکنار شد

مدیرکل محیط زیست استان گلستان که اخیرا در پرونده مرگ پلنگ هیرکان به پنهان‌کاری متهم شده بود از سمتش برکنار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛در حالی که صبح امروز اسماعیل مهاجر مدیرکل محیط زیست استان گلستان در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی به میزبانی اداره‌کل دادگستری استان گلستان برگزار شد حضور داشته و امروز در جلسه ملاقات مردمی خود شرکت داشته و هم اکنون نیز بنابر اظهارات مسئول دفترش در جلسه حضور دارد، خبر برکناری و عزل وی در رسانه‌ها منتشر شده است.

این در حالی است که مسئولان مطلع در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و خبرگزاری‌های رسمی کشور نیز صحت خبر را تائید کرده‌اند و مقرر است فردا مراسم تودیع وی برگزار شود.

اسماعیل مهاجر مدیرکل محیط زیست استان گلستان و مجتبی حسینی معاون محیط زیست طبیعی او اخیراً در رسانه‌ها متهم شده بودند که در پرونده مرگ پلنگ رهاسازی شده (هیرکان) پنهان کاری کرده و گزارش‌های خلاف واقع به مسئولان مافوق خود ارائه کرده‌اند.

هرچند گفته می شود وی استعفای خود را نیز تقدیم رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کرده است و استعفایش پذیرفته شده است.

اسماعیل مهاجر در دولت قبلی مسئولیت مدیرکلی محیط زیست استان گلستان را بر عهده داشت که به دلیل شکار غیرقانونی از این مسئولیت عزل شده بود.

گفتنی است، مهاجر مدیری است که دارای 10 جلد پرونده تخلفات اداری است و با مدرک دانشگاهی نامرتبط به اصرار نامعلوم رئیس سازمان محیط زیست دوباره به خدمت گرفته شد.

برابر رأی شماره 928 مورخه 28 شهریور 1386 صادره از هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان سازمان به مجازات محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی در دستگاههای دولتی به مدت 10 سال محکوم شده بود.

به گفته این منبع آگاه، احتمالاً غلامرضا کریمی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی این اداره کل، فردا طی مراسم تودیع و معارفه سرپرستی اداره کل محیط زیست استان گلستان را بر عهده خواهد گرفت.

هیرکان سال گذشته در طبیعت رهاسازی شد اما تنها ۳۵ روز در طبیعت دوام آورد و جان باخت. با وجود این مسئولان محیط زیست گلستان تا خردادماه امسال از دریافت سیگنال‌های حیاتی گردنبند ردیاب این پلنگ خبر می‌دادند.

انتهای پیام / ا

 تراژدی غم انگیز هیرکان و ورکان /مرگ پلنگ ایرانی در هاله‌‌ای از ابهام 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
دارای 10 جلد پرونده تخلفات اداری است؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
عجب
-
طبرسا
۱۱:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
با سلام
بنده از نزدیک جناب دکتر مهاجر را میشناسم ایشان برادر شهید علیرضا مهاجر بوده و جالب اینکه تا این لحظه هیچگونه استفاده ای از موقعیت خانواده شهدا ئ نکرده اشان واقعا دلسوز محیط زیست استان بودند لازم است منتقدان ایشان بدانند در زمان مدیر کل قبلی (علینژاد) که بومی استان نبودند جاده کشاورزی و جنگلی توسکستان را به جاده ای پر طردد برای کامیونها قرار دادند بواسطه صدور مجوزهای فراوان سنگ شکن.