قالیباف:

بیکاری و ناکارآمدی اقتصاد کشور حاصل ضعف مدیریتی است

شهردار تهران گفت: بزرگترین دغدغه مسئولان باید حل مشکل بیکاری باشد.

بیکاری و ناکارآمدی اقتصاد کشور حاصل ضعف مدیریتی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم آیین افتتاح ۸۸ پروژه منطقه ۱۹ و بهره برداری از ۷ ایستگاه آتش نشانی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: طی 12 سال گذشته و از زمانی که مسئولیت و مدیریت شهر تهران را پذیرفتم اقدام جهادی خود را از همین منطقه 19 آغاز کردم و امروز هم که روزهای پایانی مدیریت شهری خود را پشت سر می‌گذارم به طور اتفاقی گذرم به این منطقه افتاده است.

وی افزود: بر اساس باور‌های انقلاب مهمترین هدف شهرداری ارتقای کیفیت زندگی در مناطق جنوبی تهران به ویژه منطقه ١٩ بود که امروز این هدف محقق شد.

قالیباف بیان کرد: فاصله طبقاتی در شمال و جنوب تهران طی ١٢ سال گذشته روز به روز افزایش پیدا کرد، اما با توجه و نگاه ویژه شهرداری به جنوب تهران و با اقدامات جهادی فاصله طبقاتی شمال و جنوب نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم یافته است.

وی عنوان کرد: یکی از سخت ترین کار‌هایی که تاکنون توسط مدیریت شهری انجام شد ساخت خط 3 مترو در جنوب تهران است، در حالی که برای افتتاح خط 3 در بخش شمالی کار راحتی را پیش رو داشتیم، اما هدف ارتقای کیفیت زندگی برای جنوب شهر است.

قالباف عنوان کرد: اگر دلسوز کشور هستیم، سلیقه و جناح مهم نیست و باید به میدان بیاییم و مشکلات را رفع کنیم و در حال حاضر این ظرفیت در کشور برای کار کردن فراهم است و ایران منابع مالی مناسبی دارد و در این راستا باید به جوانان اعتماد کنیم.

وی افزود: ناکارآمدی اقتصاد و بیکاری ضعف مدیریتی و معضل اجتماعی کشور است.

شهردار تهران گفت: باید مشکل بیکاری را حل کرد، چرا که بیکاری زمینه فساد و اعتیاد را فراهم می‌کند و باعث تاخیر در ازدواج جوانان می‌شود.

وی در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران اذعان کرد: ٧ ایستگاه آتش نشانی در منطقه ١٩ به بهره برداری رسید و تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی از ١٢٥ ایستگاه عبور کرد، این در حالی است که در سال ٨٤ فقط ٧٥ ایستگاه داشتیم.

قالیباف گفت: در ماه‌های اخیر شاهد آتش سوزی برج‌ها و ساختمان‌های تجاری بزرگ در کشور‌های خارجی بودیم و مردم مشاهده کردند که شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو چگونه با ایثار و گذشت جان و مال خود را به آتش زدند تا از جان و مال مردم حفاظت کند.

وی بیان اینکه سرعت عمل و قدرت آتش نشانان ایران بسیار بهتر از آتش نشانان کشورهای خارجی است، تصریح کرد: تاکنون ٣٠ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی هزینه شده و با بهره برداری از ایستگاه‌های جدید آتش نشانی سرعت رسیدن آتش نشانان به صحنه حادثه یک دقیقه و نیم کاهش یافته است.

شهردار تهران درباره پارکینگ‌های خیابانی افزود: پارکینگ‌ها حق فروش ندارند و مبلغی هم که از پارکومتر‌ها حاصل می‌شود خرج هزینه‌های پارکینگ می‌شود. متاسفانه خیلی از مردم از این پارکینگ‌ها استفاده نمی‌کنند.

وی گفت: باید با فرهنگسازی و توزیع خدمات و ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حجم ترافیک و تعداد سفرها را کاهش دهیم، چرا که بسیاری از مراجعات و رفت و آمدهای مردم ضرورتی ندارد.

 شهردار تهران در ادامه عنوان كرد: پس از حادثه پلاسكو دولت تصميم خوبی گرفت و با تشكيل يک هیئت، گزارشی ارائه شد و سهم هر دستگاه برای پيشگيری از وقوع حوادث مشخص شد و اين سند می تواند در پيشگری از وقوع حوادث کمک كند و اميدواريم بررسی های بيشتری از سوی رسانه ها صورت گيرد.

وی خاطرنشان كرد: يكی از مشكلات منطقه 19 در حوزه آموز ش و پرورش و بخش درمان است كه پيش بينی های اوليه برای ساخت يكی از بزرگترين بيمارستان های پايتخت در آينده ای نزديک شده است.

گفتني است، امروز 88 پروژه شهري در منطقه 19 افتتاح و به بهره برداري رسيد كه مهمترين اين پروژه ها افتتاح و بهره برداري از سه سرای محله، یادمان شهدای گمنام، مرکز آموزش پسماند و ترافیک، بوستان باران ویژه معلولان، مجتمع حرفه آموزی بهاران، بازار میوه و تره بار، نصب ۵۲۰ مبلمان شهری، چمن مصنوعی، جمع آوری آب های سطحی، بازار میوه و تره بار عبدل آباد، احداث پل موتور رو در بزرگراه آزادگان، اصلاح هندسی و بازپیرایی معابر عمومی و احداث و بهسازی پایانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و فاز 2 درمانگاه شهر سالم، احداث 9 ساختمان رختکن، اجرای روکش آسفالت 23 معبر اصلی، اصلاح هندسی 4 دسترسی در محوز آزادگان و دسترسی تندرو به کندرو بزرگراه سعیدی بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
مدیر کار آمد تو که آمدی پس چرا فرار کردی چون تو هیچ مدیریت نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
مدیریت قوی یعنی تونل توحید و مترو منحوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
سردار سازندگی فقط قالیباف
آخرین اخبار