احمدی بافنده تاکید کرد؛

حمل و نقل شبکه‌ای ضرورت تهران در رسیدن به جهانشهر هوشمند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بر توسعه یکپارچه سیستم‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های حمل و نقل درون شهری در جهت حرکت تهران به سمت جهانشهر هوشمند تاکید کرد.

حمل و نقل شبکه‌ای ضرورت تهران در رسیدن به جهانشهر هوشمندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در اولین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا شد، اظهار داشت: شهر هوشمند یعنی شهر شبکه‌ای و تهران بدون شبکه‌ای شدن نمی‌تواند جهانشهری با معیار‌ها و استانداردهای روز دنیا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بایسته‌های جهانشهر هوشمند توجه به حمل و نقل شبکه‌ای و توسعه سیستم توزیع هوشمند است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت جهانشهری با مشخصه صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم باید سرمایه گذاری اطلاعاتی را در اولویت قرار دهیم و این جز با تمرکز بر دانش و هوشمندسازی سیستم‌ها میسر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه بر ضرورت استفاده از مدل‌های مختلف حمل و نقل در کنار یکدیگر تاکید کرد و گفت: متاسفانه گرایش بد استفاده از حمل و نقل عمومی امروز به یکی از چالش‌های مهم کلانشهر‌ها تبدیل شده است و اگر ما به تفکیک درستی از توزیع وسایل تردد مناسب در سطح شهر‌ها دست پیدا نکنیم، ترافیک و آلودگی هوا قطعا رفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: در یک شهر هوشمند حقیقی پیاده راه‌ها و استفاده از دوچرخه در تردد شهری به اندازه ساخت بزرگراه‌ها و توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی اهمیت دارد و اصل باید بر تردد ایمن، راحت و پاک باشد.

احمدی بافنده در ادامه با تاکید براینکه ارتقا و هوشمند سازی نیاز روزانه مترو است، گفت: مترو تهران اکنون به بروز‌ترین سیستم‌های ارتباطی و کنترل هوشمند مجهز است و با افتخار می‌گویم که این مجموعه در کنار تجهیزات و نیروهای متخصص توانسته هدایت خطوط مترو خود را با سرفاصله ۴ دقیقه و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت با شرایط ایمن و مطلوب مدیریت کند و منصفانه نیست در شرایطی که ما بر اساس استانداردهای دنیا با کمبود نیرو بر حسب هر کیلومتر ۳ نفر مواجه هستیم با هجمه انتقاد‌ها به سوی منابع انسانی خود مواجه باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان یادآور شد: داشتن ارزان‌ترین مترو دنیا برای ما افتخار نیست و تعیین نرخ بلیت در شرایطی که ما هنوز یارانه مربوط به آن را از دولت دریافت نکرده‌ایم شرایط را برای مترو تهران شکننده‌تر کرده و این در حالی است که با حمایت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از تولید کنندگان خودرو برای فروش اقساطی محصولاتشان امکان ساخت یک هزار کیلومتر مترو در تهران فراهم می‌شد و این مطمئنا اقدام موثرتری در کاهش آلودگی هوای تهران بود.

انتهای پیام/

بهره گیری مترو تهران از بروز‌ترین سیستم‌های ارتباطی و کنترل هوشمند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار