سمنان؛

همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و قرقیزستان در حوزه سلامت

دانشگاه علوم پزشکى استان سمنان و قرقیزستان در حوزه سلامت تفاهم ‌نامه همکارى امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از امضای تفاهم ‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان و قرقیزستان خبر داد و گفت : این تفاهم ‌نامه برای فعالیت‌های کشوری و بین‌المللی در حوزه سلامت انجام شد.


مهدی شادنوش با اشاره به برخی مفاد این تفاهم ‌نامه افزود: با امضای این تفاهم ‌نامه همکاری این دو کشور برای ارائه خدمات درمانی و بیمارستانی، استفاده از تجهیزات پزشکی در آزمایشگاه‌ها و توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی با یکدیگر همکاری می‌کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از ظرفیت آموزش و تحقیقات علوم پزشکی در ارتباط و همکاری با کشور قرقیزستان بهره می‌برد.


وی مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار را از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه برشمرد و اظهار داشت : مبادلات دارویی و توسعه شبکه‌های بهداشتی و درمانی ازجمله مهم ‌ترین اقداماتی است که با شروع همکاری این دو کشور انجام می‌شود.


شادنوش با تأکید بر اینکه بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی  سمنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است افزود : این دانشگاه موظف به برقراری ارتباط بین ایران و قرقیزستان است و از تمام ظرفیت‌های ایران در حوزه سلامت کشور برای همکاری با قرقیزستان اقدام می‌کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ارتقا جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی  سمنان را یکی از اهداف امضای این تفاهم نام عنوان کرد و تصریح کرد : تبادلات علمی با اساتید این کشور می‌تواند ظرفیت مطلوبی را برای دست ‌یابی به این هدف ایجاد کند.


وی اظهار داشت : این دانشگاه رسیدن به مقصد پیشرفت و توسعه را یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مهم خود قرار داده و در این راستا نسبت به برقراری ارتباط با برخی دانشگاه‌های معتبر در سایر کشورهای جهان اقدام کرده است.

 

انتهای پیام / ذ


تبادلات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و قرقیزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.