۲۷ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در ۶ روستای کشور

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از وجود ۲۷ هزار و ۱۱ ساخت و ساز غیرمجاز در ۶ روستای کشور خبر داد.

۲۷ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در ۶ روستای کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدرضا شاملو امروز در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان گفت:: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۶ استان گلستان، اردبیل، البرز، گیلان، خراسان رضوی و مازندران پراکندگی دارند.


وی همچنین گفت:: از این تعداد سه هزار و ۳۶۷ ساخت و ساز خلاف پروانه صادره انجام شده، ۲۲ هزار و ۴۲۲ ساخت و ساز بدون پروانه و فاقد استعلام انجام شده، ۸۶۷ پروانه فاقد استعلام صادر شده، ۳۵۵ پروانه خلاف نظر بنیاد مسکن (استعلام) صادر شده و در مجموع ۲۷ هزار و ۱۱ ساخت و ساز غیرمجاز در این ۶ استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در کل کشور هم ۸۹ هزار و ۱۸۱ گزارش تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در روستا‌ها و اطراف روستا‌ها به مسئولان کشوری گزارش شده است.


۷۵ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان


معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین افزود: ۷۵ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز و خلاف در خارج از محدوده در منطقه زیارت استان گلستان انجام شده است و ساخت و ساز غیرمجاز جرم مخفی نیست و عدم انجام وظیفه و نظارت مناسب توسط دستگاه‌ها باعث ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود و در همین روستای زیارت ساختمان‌های هفت طبقه داریم.


شاملو بیان کرد: متاسفانه استعلام نکردن دهیاران از بنیاد مسکن برای صدور پروانه ساخت و ساز یکی از مشکلات مهم در ساخت و ساز غیرمجاز است و حتی در صورت استعلام و اعلام نظر فنی، دهیاران خلاف استعلام و نظر کارشناسی انجام می‌شد.


وی گفت:: عدم نظارت که یکی از دلایل مسائل قومی و طایفه‌ای و ملاحظات محلی است، یکی از مشکلاتی است که دهیاران نظارت کافی را در حوزه ساخت و ساز‌ها ندارند و برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: چندگانگی صدور پروانه یکی دیگر از موضوعات و مشکلاتی است که باعث ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ایجاد مشکل در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌کند.



گلستان در سطح مطلوب اجرای شیوه نامه برخورد با تصرفات غیرقانونی


مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی هم گفت:: نزدیک به ۲ سال است به ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی مورد تاکید و اولویت قرار گرفته است.

علی افتخاری ادامه داد: موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی را در قالب یک شیوه‌نامه به استان‎‌ها ابلاغ کردیم و استان گلستان یکی از استان‎‌های خوبی بود که در اجرای این شیوه‎نامه کوشا بود.

وی گفت: هدف از این همایش ایجاد هماهنگی‎‌های بهتری به موضوعات پیرامون تصرف غیرقانونی اراضی ملی و عمومی است.

کارشناسانی از استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی و البرز در ۲ روز برگزاری این سمینار در قالب ۸ پنل، درباره تصرفات غیرقانونی اراضی و راهکار‌های پیشگیری از آن بحث و تبادل نظر می‌کنند.

 

انتهای پیام / ا

 

برخورد قانونی با ساخت و ساز غیر مجاز اداره ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.