گرگان؛

دادستان ها مسئول رسیدگی به پرونده های زمین خواری در گلستان

دادستان ها دست اندازی ها به اراضی ملی و منابع طبیعی را در کوتاه ترین زمان رسیدگی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مردم برای تحقق حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی به دستگاه قضایی کمک کنند و هر گونه دست اندازی و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و عرصه های جنگلی و مرتعی استان را به دادستان های حوزه های قضایی خود، اطلاع دهند.

هادی هاشمیان افزود: دادستان های سراسر استان را هم موظف شده اند برای برخورد با متخلفان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی منتظر گزارش دستگاه های اجرایی نمانند و به عنوان مدعی العموم با همکاری مردم ورود کنند.

وی اضافه کرد: حضور فعال مردم، به دستگاه قضایی این امکان را می دهد تا از ساخت و سازهای غیرمجاز و دست اندازی ها ،از همان ابتدا و پیش از وارد شدن آسیب های جبران ناپذیر به عرصه های ملی و منابع طبیعی، پیشگیری کند.

هاشمیان ادامه داد: خوشبختانه امسال با کمک مردم، اجرای حکم تخریب سازه های غیر مجاز در زمین های کشاورزی از 9 مورد پارسال به 105 مورد رسیده است .

رییس شورای حفظ بیت المال استان گفت: سال گذشته نیز با پیگیری های دستگاه قضایی استان ، 3 هزار پرونده ی زمین خواری به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال در محاکم گلستان تشکیل شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.