ناپدید شدن 34 نفر در پی غرق شدن کشتی نظامی کامرون

وزیر دفاع کامرون اعلام کرد دست‌کم 34 نفر بر اثر غرق شدن یک فروند کشتی نظامی این کشور ناپدید شده‌اند.

ناپدید شدن 34 نفر در پی غرق شدن کشتی نظامی کامرونبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ای بی سی نیوز، جوزف بتی آسومو، وزیر دفاع کامرون، امروز (دوشنبه) اعلام کرد دست‌کم 34 نفر بر اثر غرق شدن یک فروند کشتی نظامی این کشور در اقیانوس اطلس ناپدید شده‌اند. آسومو همچنین از آغاز عملیات جستجو برای یافتن 34 سرنشین ناپدیدشده این کشتی خبر داد.

این کشتی هنگام غرق شدن 37 سرنشین داشت و براساس گزارش وزیر دفاع کامرون، تاکنون سه نظامی این کشور با استفاده از بالگرد نجات یافته‌اند. جستجو برای یافتن 34 سرنشین دیگر این کشتی که روز یک‌شنبه غرق شد، ادامه دارد. این کشتی برای انجام عملیاتی در باکاسی عازم این شبه‌جزیره شده بود.

دو کشور کامرون و نیجریه سال‌هاست که بر سر مالکیت شبه‌جزیره نفت‌خیز باکاسی با یکدیگر اختلاف دارند. نظامیان نیجریه‌ای دهه 1980 میلادی این شبه‌جزیره را اشغال کردند و پس از آن درگیری‌های خشونت‌باری میان نظامیان دو کشور صورت گرفت.

ادامه اختلافات میان دو کشور بر سر این شبه‌جزیره دخالت سازمان ملل متحد را به دنبال داشت؛ تا اینکه مالکیت این شبه‌جزیره سرانجام پس از حکم یک دادگاه بین‌المللی به کامرون واگذار شد. نیجریه نوامبر سال 2007 میلادی، حکم دادگاه بین‌المللی را رد کرد. با این وجود، شبه‌جزیره باکاسی ماه اوت 2008 به طور رسمی تحت مالکیت کامرون درآمد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار