شیراز؛

نصب سامانه نوین گندزدایی آب آشامیدنی با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال

نخستین دستگاه نوین و ایمن گندزدایی آب آشامیدنی به روش الکترولیز نمک طعام در نی‌ریز نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ برازنده مدیر آبفا روستایی نی‌ریز گفت: نخستین سامانه نوین و ایمن گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک کلرید سدیم و تولید آب ژاول در محل به‌منظور گندزدایی آب در مجمتع دهمورد نی‌ریز با اعتباری افزون‌بر ۳۰۰ میلیون ریال نصب شد.

وی با اشاره به اینکه این روش یکی از روش‌های نوین و ایمن گندزدایی آب بوده که جایگزین سیستم‌های گندزدایی گاز کلر است که توانایی گندزدایی آب حداکثر تا ۹۰ لیتر بر ثانیه را دارد، افزود: ماده اولیه این روش نمک طعام است که بدون ید و ناخالصی دیگر بوده و دارای درصد خلوص بالای ۹ درصد است.


برازنده با اشاره به اینکه در این روش از شروع تا پایان پروسه تولید، سیستم کاملاً ایمن بوده و اپراتور با هیچگونه ماده شیمیایی خطرناک در تماس نیست، ادامه داد: این روش دارای مزایایی از جمله رفع کامل مخاطرات ایمنی و امنیتی نسبت به سیلندرهای گاز کلر، راه‌اندازی بسیار آسان و راحت و صرفه اقتصادی به نسبت گاز کلر و پرکلرین است.


مدیر آبفا روستایی نی‌ریز تصریح کرد: چاه‌های موجود در مجموعه دهمورد، آب آشامیدنی تعداد ۱۸ روستا و جمعیتی افزون‌بر ۹ هزار نفر را تامین می‌کند.
انتهای پیام/ر

نصب سامانه نوین گندزدایی آب آشامیدنی به‌روش الکترولیز نمک طعام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.