مشکلات بند زنان زندان بوشهر رفع شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مشکلات بند زنان زندان بوشهر رفع شود.

مشکلات بند زنان زندان بوشهر رفع شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه دهقانی در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان بوشهر افزود: طولانی شدن این روند علاوه بر ایجاد مشکلات زیادی برای خانواده های زندانیان، آسیب های اجتماعی فراوانی نیز به دنبال دارد و دستگاه های حمایتی این امر را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت بند نسوان زندان بوشهر اظهار داشت: دستگاه‌های حمایتی بازدیدی از بند نسوان داشته باشند تا از نزدیک با مشکلات بانوان زندانی آشنا شده و برای رفع و کاهش این مشکلات اقدام کنند.

دهقانی بر ایجاد شیرخوارگاه در کنار بند نسوان در زندان بوشهر تاکید کرد و گفت: موضوع دیگری که در بحث زنان زندانی باید مورد توجه قرار گیرد این است که برخی از این زندانیان پس از آزادی جایی برای اسکان و زندگی ندارند و خانواده هایشان نیز از پذیرش آنان خودداری می کنند.

وی با اشاره به فعالیت خانه‌های امن بهزیستی در برخی استان‌ها افزود: معمولا خانه‌های امن برای چنین مواردی پیش بینی شده است و امیدواریم بهزیستی با پیگیری این امر در استان زمینه بازگشت سالم زنانی که از زندان آزاد می شوند را به جامعه فراهم کند.

دهقانی با اشاره به ارسال مصوبات کارگروه در خصوص اقتصاد مقاومتی به دستگاه های عضو یادآور شد: مقرر شده بود دستگاه‌ها ظرف یک هفته پاسخ های خود را به کارگروه ارسال کنند که تاکنون فقط تعدادی به این امر اقدام کرده اند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.