ارتش استرالیا برای مبارزه با تروریسم وارد عمل می‌شود

نخست وزیر استرالیا از صدور مجوز مداخله ارتش این کشور در وقایع تروریستی داخلی خبر داد.

ارتش استرالیا برای مبارزه با تروریسم وارد عمل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، براساس تغییرات قانونی که دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد ارتش این کشور بیش از پیش آماده‌ مقابله با وقایع تروریستی در خاکش است.

«مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا در این خصوص گفت نیروهای ایالتی و منطقه ای پلیس برای مقابله با چنین وقایعی در اولویت هستند اما ارتش استرالیا نیز برای تقویت توانایی‌هایشان از آنها حمایت خواهد کرد.

براساس تغییرات قانونی اعلام شده دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای اجازه دارند در هر زمانی پس از اعلام یک حمله تروریستی از ارتش استرالیا کمک بخواهند. پیش از این ارتش فقط زمانی وارد عمل می‌شد که پلیس اعلام می‌کرد نمی تواند یک حمله یا واقعه را مدیریت کند.

مالکوم ترنبول اعلام کرد حملات تروریستی آینده مسلماً جزو وظایف پلیس باقی می‌مانند؛ اما ارتش می‌تواند در وقایعی مانند حمله تروریستی سیدنی که در دسامبر 2014 رخ داد و در پی آن 2 گروگان کشته شدند، مداخله کند. زمانیکه این حمله 16 ساعته رخ داد تردیدهایی درخصوص اینکه پلیس نتوانسته به سرعت عمل کند مطرح و برای روشن شدن آن یک تحقیق فوری انجام شد.

ترنبول در مصاحبه با خبرنگاران در سیدنی گفت: «در حال حاضر یک حمله‌ تروریستی ممکن است به ساده‌ترین شکل و با استفاده از یک چاقو، اسلحه یا یک خودرو انجام و در عرض چند دقیقه تمام شود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار