ساری،

توزیع ۵ تن بذر پنبه میان کشاورزان بهشهری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از توزیع ۵ تن بذر پنبه بین کشاورزان بهشهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خلیل حقیقی افزود: سال زراعی جاری ۱۰۰ نفر از کشاورزان شهرستان بهشهر در ۱۳۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت پنبه اقدام کردند که ۹۰ درصد این سطوح به کشت بهاره اختصاص داشته و ۵۰ درصد آن نیز مکانیزه کشت شده است.


وی در خصوص توزیع نهاده بین کشاورزان پنبه کار گفت: برای حمایت از کشاورزان و توسعه کشت این محصول، ۵ تن بذر توصیه شده از نوع رقم لطیف، بین کشاورزان بهشهری توزیع شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: طبق سنوات گذشته کشت پنبه شهرستان در روستای قره تپه متمرکز است که باتوجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری از سوی این مدیریت توصیه‌های فنی در خصوص مدیریت بهینه مصرف آب و مصرف متعادل عناصر غذایی از جمله پتاس به کشاورزان منطقه ارائه شد.


وی بابیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کشت پنبه استان در این شهرستان است، گفت: سال زراعی جاری برای نخستین بار کشت پنبه با هدف کوتاه کردن طول دوره رشد گیاه در زمین اصلی و به تبع آن کاهش مصرف آب به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد و رعایت دقیق تراکم بوته در واحد سطح و جلوگیری از خسارت آفات اوایل فصل در یک هکتار انجام شد.


انتهای پیام/ع


کشت ۸۰ درصد پنبه مازندران در بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار