ساری،

خشکی در کمین ۹۰۰ هکتار از شالیزار‌های بهشهر

۹۰۰ هکتار از شالیزار‌های بهشهر در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: به دلیل کاهش نزولات جوی درسه ماهه اول امسال، میزان آب ذخیره شده در آببندان‌ها و سطح ایستابی آب در چاه‌ها و دبی آب در رودخانه‌های مناطق کوهستانی در حوزه شهرستان بهشهر کاهش یافته است.

وی افزود: ۹۰۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری دهستان‌های میانکاله، کوهستان و عشرستاق هزارجریب این شهرستان در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: اطلاع رسانی لازم به کشاورزان برای پرهیز از کشت دوم برنج پس از برداشت جو، گندم و کلزا، ایزوله کردن مرز‌های اراضی شالیزاری با پلاستیک، استفاده از مواد غذایی برای ایجاد مقاومت خاک مانند کود پتاسیم، آبیاری متناوب، جمع آوری هرز آب‌ها در انتهای مزرعه و برگرداندن آن به داخل مزرعه و بیمه کردن محصول برنج انجام شد.

حقیقی افزود: به دلیل کاهش بارش باران و پایین آمدن سطح آب در آببندان‌های دهستان میانکاله، آبیاری شالیزار‌های روستا‌های این منطقه به صورت دوره‌ای به کشاورزان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: ۳ هزار مترمربع از مزارع شالیزاری روستای زینوند این شهرستان به دلیل افزایش کشت بیش از میزان آب ذخیره شده، دچار مشکل خشکی و کمبود آب شد که در حال حاضر با ورود آب به این زمین شالیزاری مشکل رفع شده است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار