سرپرست عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تعمیرات اساسی پالایشگاههای اول و نهم پایان یافت

بابایی گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های اول و نهم مجتمع به اتمام رسیده و همچنین تعمیرات پالایشگاه سوم نیز با پیشرفتی مطلوب در حال انجام است.

تعمیرات اساسی پالایشگاههای اول و نهم پایان یافتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علمدار بابایی، سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت:‌ مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی دقیق و با تلاش و همت متخصصان و کارکنان خود، در حال انجام تعمیرات اساسی سال 96 است.

وی عنوان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تعمیرات اساسی سال 96 پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از 19 اردیبهشت ماه شروع شده و در مهرماه به پایان خواهد رسید.

بابایی در ادامه گفت: كاهش بازه زمانی انجام تعمیرات اساسی با حفظ استانداردها و الزامات ایمنی و در نتیجه افزایش تولید مستمر و كاهش مشعل‌سوزی در چند سال گذشته در دستور كار این شركت قرار داشته است.

سرپرست عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: حفظ تولید حداكثری مستمر و با شرایط ایمن از اولویت‌های ما است. همچنین توجه ویژه به بخش نگهداشت و حفظ كارایی تجهیزات در حد مطلوب در بخش تعمیرات و بازرسی فنی از برنامه‌های دیگر ما در طول تعمیرات اساسی است.

بابایی گفت: جهت دستیابی به این مهم از پایان تعمیرات اساسی سال گذشته مجتمع و با همكاری كلیه واحدهای ستادی و پالایشگاهی تمام پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم از قبیل تأمین به موقع متریال و تجهیزات مورد نیاز صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: مدت زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع بر اساس برنامه كلی مصوب به ترتیب زمانی در پالایشگاه اول 10 روز، پالایشگاه نهم 26 روز، پالایشگاه سوم 21 روز، پالایشگاه ششم 33 روز، پالایشگاه چهارم 5 روز، پالایشگاه دوم 18 روز، پالایشگاه پنجم 26.5 روز و پالایشگاه هفتم 28 روز است.

وی افزود: هم‌ اكنون تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم از تاریخ 8 تیر ماه در فاز 4 شروع شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

بابایی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های انجام شده در پالایشگاه سوم عنوان داشت: از فعالیت‌های اصلی تعمیراتی این پالایشگاه، تعویض لاین 30 اینچ خروجی واحد گوگردسازی به سمت زباله سوز، تعویض قسمت بالاییDSO separator و همچنین تغییر مترالو مسیرهای بخار برگشتی برج‌های احیا آمین در ردیف‌های گازی اول و دوم از كربن استیل به استنلس استیل می توان نام برد.

وی تصریح کرد: هر ساله در كلیه مراحل برنامه‌ریزی و اجرای تعمیرات اساسی سعی در افزایش اثربخشی و كارایی تعمیرات اساسی با تمركز بر رعایت مسائل HSE است و نتیجه آن نیز در پایداری تولید گاز مجتمع در زمستان سال‌های گذشته، كاهش فلرینگ پالایشگاه‌ها دیده شده است.

مهندس بابایی در پایان بیان کرد: امیدواریم كه تعمیرات اساسی پالایشگاه های باقیمانده در سال جاری به لطف خداوند و با همكاری و تلاش كاركنان مجتمع با موفقیت كامل انجام شود تا با دستیابی به اهداف تعیین شده و پایداری تولید در زمستان سال جاری همكاران مزد زحمات شبانه روزی خود را دریافت كنند.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تعمیرات اساسی مجتمع گازی پارس جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار