رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند؛

در دیدار پسر ترامپ و وکیل روس، یک مقام امنیتی شوروی سابق نیز حضور داشت

منابع آگاه فاش کردند در جلسه دیدار پسر «دونالد ترامپ» با وکیل روس، مأمور اطلاعاتی شوروی سابق نیز حضور داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ چندین رسانه‌ آمریکایی گزارش دادند یک مأمور امنیتی شوروی سابق که اکنون در روسیه به کار لابی‌گری برای دولت مشغول است نیز همراه با وکیل روس در جلسه ملاقات با «دونالد ترامپ جونیور»، پسر رئیس جمهور آمریکا، حضور داشت. این دیدار ژوئن ۲۰۱۶ انجام شد و دو مقام دیگر کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز در این جلسه «ترامپ  جونیور» را همراهی می‌کردند.

«رینات اخمتشین»، مقام امنیتی سابق شوروی، روز گذشته در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس اذعان کرد در دیدار با پسر ترامپ حضور داشته است. وی تاکید کرد هر چند زمانی در یکی از واحد‌های نظامی زیر مجموعه سازمان ضدجاسوسی شوروی سابق مشغول به کار بود، هرگز آموزش جاسوسی ندیده است.

نخستین بار، شبکه ان‌بی‌سی روز پنجشنبه گزارش داد این لابی‌گر،که نام وی در گزارش ذکر نشد، همراه «ناتالیا وسلنیتسکایا»، وکیل روس، به دیدار دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، رفته بود.

ان‌بی‌سی در گزارش خود از این فرد با نام لابی‌گر آمریکایی روس‌تبار یاد کرده بود که در ارتش شوروی خدمت کرده و پس از مهاجرت به آمریکا اکنون دارای دو تابعیت است.

رینات اخمتشین سابقه همکاری با «ناتالیا وزلنیتسکایا» علیه قانون مگنیتسکی را در کارنامه دارد. این دو در اواسط سال ۲۰۱۶ مشغول فعالیت لابی‌گری علیه قانونی بودند که به تحریم ناقضان حقوق بشر مربوط می‌شد.

رینات اخمتشین پیش از این اظهار داشت در اداره ضد اطلاعات اتحاد شوروی خدمت کرده؛ اما او سال گذشته در گفت‌وگویی با یک رادیو اروپایی این موضوع را تکذیب کرد.

«آلن فوترفاس»، وکیل دونالد ترامپ جونیور، اعلام کرد موکل او با رینات اخمتشین دیدار کرده است. آلن فوترفاس گفت وی نیز شخصا با این فرد صحبت کرده و او همکاری با حکومت روسیه را تکذیب کرده است.

آلن فوتر فاس گفت: من در مورد آنچه که در آن دیدار گفته شده هیچ نگرانی ندارم.

دونالد ترامپ جونیور ۱۱ ژوئیه ایمیلی را منتشر کرد که نشان می‌داد ناتالیا وسلنیتسکایا در مورد «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات، اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار داشت که ظاهراً از سوی حکومت روسیه در اختیار او قرار گرفته بود. پس از آن، پسر دونالد ترامپ نیز قبول کرد با این وکیل روس ملاقات کند. دونالد ترامپ و پسرش مدعی شدند این ملاقات هیچ منع قانونی نداشته است.

 

انتهای پیام/

افشای ابعاد جدیدی از ملاقات پسر ترامپ با مقامات روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار