نجات 2 شهروند در ایرانشهر از سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از نجات2 نفر گرفتار در سیلاب به دلیل طغیان رودخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش امدادگران این نهاد 2 نفر از اهالی اطراف رودخانه سرومیچ ایرانشهر در جنوب استان که به دلیل طغیان رودخانه گرفتار شده بودند نجات یافتند.


رسول راشکی افزود: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی و وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تمام نیروهای امدادی منطقه به حالت آماده باش کامل درآمدند.


وی ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان براثر وقوع سیلاب در شهرستان ایرانشهر نسب به امداد رسانی به خانواده‌های آسیب دیده اقدام کردند.


وی افزود: به منظور امداد رسانی مطلوب تر اقلام امدادی مورد نیاز به شهرستان ایرانشهر ارسال شد.


وی همچنین از توزیع اقلام امدادی ضروری از قبیل چادر، موکت، پتو، نایلون سنگری و کنسروجات در بین خانوارهای آسیب دیده خبر داد و گفت: با توجه به تداوم بارندگی و طوفان در منطقه نجاتگران این جمعیت به کمک آسیب دیدگان شتافته و عملیات امداد و نجات در منطقه همچنان ادامه دارد.


راشکی همچنین از مردم خواست به دلیل وقوع بادهای شدید و رگبار های سنگین باران همراه با رعد و برق که سبب جاری شدن سیلابهای ناگهانی، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی می شود از اسکان و تردد در حاشیه و بستر رودخانه ها اجتناب کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص ادامه رگبارهای سنگین باران، بارش تگرگ، جاری شدن رواناب و پرآب شدن مسیل ها در جنوب و مرکزاستان هشدار داد.

 

انتهای پیام/گ

سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان/طغیان رودخانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار