کرمان؛

همت مردم یک روستا در حفظ آثار تاریخی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه مجموعه مسجد تاریخی و حمام روستای خیرآباد زرند ثبت ملی نبوده ، اما مردم در حفظ آن همت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمود وفایی در جشنواره توانمندی های روستای خیرآباد در حوزه اقتصاد مقاومتی، شهرستان زرند را یکی از شهرستان های نمونه استان کرمان دانست و افزود: انسجام و همفکری بین ارکان حکومت در شهرستان زرند موجب شده است که طی یکسال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان در زمینه تکمیل زیرساخت ها در این شهرستان رمایه گذاری صورت پذیرد.
وی از فعالیت 6 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان زرند سخن به میان آورد و بیان کرد: تا پایان سال هدف گذاری کرده ایم که اقامتگاه های بوم گردی شهرستان زرند را به 20 واحد افزایش دهیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان برگزاری حدود 5 جشنواره در شهرستان زرند را نشان دهنده اهتمام مسئولین این شهرستان دانست و یادآورشد: این جشنواره ها باعث افزایش نشاط اجتماعی، معرفی شهرستان ها و روستاها می شود، همچنین باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی می شود.
وفایی از ورود 800 گردشگر خارجی به شهرستان زرند طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به قابلیت های متعدد اقلیمی و ظرفیت های گردشگری باعث ورود بیش از 3 هزار گردشگر در سال گذشته به شهرستان زرند شده است.
وی با تاکید براینکه 3 هزار صنعت گر، 40 فروشگاه صنعتی و 10 نمایشگاه در شهرستان زرند فعال می باشد، تصریح کرد: از سه محور اقتصاد کشاورزی، اقتصاد صنعتی و معدنی و اقتصاد گردشگری دو محور اقتصاد کشاورزی و صنعتی و معدنی در ایران اشباح شده اند و امروز موتور محرک و پیش برنده اقتصاد، اقتصاد گردشگری است که استان کرمان در این عرصه به خوبی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/ی

همت مردم یک روستا در حفظ آثار تاریخی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار