شیراز؛

بهره برداری از طرح‌های فرهنگی و خدماتی شهرداری شیراز

شش طرح‌های فرهنگی و خدماتی شهرداری شیراز با عتبار ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این طرح‌ها که با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد شامل بوستان بهار شیراز، بوستان فطرس، جزیره بند نهر اعظم، مرحله دوم بوستان بهارنارنج، محوطه‌سازی زیر پل شهید چمران و تبدیل آن به پارک و فضای سبز شهری بود.


همچنین همزمان با افتتاح این طرح‌ها برای نخستین بار ساخت دوربرگردان نعلی شکل مسطح شیراز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶۰ میلیارد ریالی آغاز شد.


علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی گفت: همچنین در کنار افتتاح بوستان‌های مختلف در بلوار شهیدچمران شیراز باغ رویا احیا شده و محوطه‌سازی زیرپل شهید چمران انجام و تبدیل به پارک و فضای شهری شد.


وی افزود: طرح‌ها ساخت دوربرگردان نعلی برای نخستین بار در این شهر اجرا می‌شود و تاثیر به سزایی در ایمن‌سازی محور کنترل تردد و روان‌سازی پرو‌ژه‌های کوهسار مهدی و پل ایمان روی محور چمران در ادامه طرح‌های آن دارد.


پاک‌فطرت اظهار داشت: در چهارماه ابتدایی سال ۹۶ طرح‌های زیادی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که بخش قابل توجهی از آن‌ها معطوف به عملیات‌های فرهنگی، اجتماعی و فضای سبز بوده است.


شهردار شیراز تصریح کرد: توجه خاص شهرداری به حفظ و ساخت فضای سبز در قسمت‌های مختلف شهر شیراز سبب شده تا سرانه فضای سبز این کلان‌شهر که سال ۸۹ حدود ۱۵ مترمربع بوده تا پایان سال ۹۵ با رشدی ۵۳ درصدی به ۲۳ مترمربع برسد که این عدد با افتتاح پروژه‌های فضای سبز در سال‌جاری و بهره‌برداری قریب‌الوقوع از بوستان‌های بزرگ مقیاس از جمله بوستان بزرگ ۵۸۰ هکتاری دراک به بیش از این افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح‌ ساخت دوربرگردان نعلی برای نخستین بار در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار