شیراز؛

اهمیت اخلاق در جراحی‌های زیبایی در کنگره سالانه آکادمی جراحان پلاستیک صورت آسیا

کنگره سالانه آکادمی جراحان پلاستیک صورت آسیا، با حضور متخصصان این حوزه از کشور‌های محتلف دنیا، آغاز به کار کرده است و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا مصباحی دبیر انجمن راینولوژی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین کنفرانس جراحان پلاستیک کشور‌های آسیایی گفت: امروزه مفتخریم یکی از بزگترین رویداد‌های علمی دنیا در امر جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت را با حضور پزشکان داخلی وبین المللی در شیراز برگزار کنیم تا توانمندی‌های پزشکی ایرانی در این زمینه بیشترمعرفی شود.


مصباحی افزود: این کنفرانس بین‌المللی از معتبرترین کنفرانس‌های جراحی پلاستیک جهان به شمار می‌رود و بیش از ۹۴ سخنران از ۳۰ کشور جهان حضور یافته و روش‌های نوین پزشکی را ارائه می‌دهند.


وی با بیان اینکه دربرگزاری این رویداد مهم علمی تلاش داریم برای نخستین مرتبه کمیته اخلاق پزشکی را در کشور راه اندازی و شیوه نامه آن را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهیم، ادامه داد: با توجه به مشاهدات و گزارش‌های مردمی شنیده می‌شود برخی گلایه مندی از سوی بیماران ایجاد شده است.


مصباحی اظهار داشت: در این همایش ۱۲ کرسی آموزشی با آموزش ابتدا و انتهای عمل جراحی به همراه سه میزگرد علمی با محوریت آموزش قوانین و اخلاق پزشکی در زمینه جراحی پلاستیک ارائه می‌شود.


وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این کنفرانس بین المللی، دو روش غیرتهاجمی عمل‌های زیبایی صورت در ارتباط با درمان غبغب و پرکننده‌های حجم‌دهنده صورت، برای نخستین بار آموزش داده شد.


مدیر گروه گوش وحلق بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین موضوعی که باید در امر جراحی زیبایی مورد توجه قرار بگیرد، رعایت تناسب با سایر اجزای صورت بیش از هر موضوع دیگر است، گفت: با وجود برخی تبلیغات نادرست، هنوز برخی از بیماران تصور دارند جراحی زیبایی با لیزر انجام می‌شود و این موضوعی برای سودجویان است.


بیژن خادمی افزود: برخی مواقع بیمار آگاهانه از افراد غیر متخصص برای خدمات زیبایی درخواست می‌کند و این افراد باید در مورد صلاحیت غردی که سلامت خود را به او می‌سپارد، مطمئن باشند.


وی با اشاره به جراحی بینی، به عنوان یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی، ادامه داد: بینی باید با صورت متقاضی مطابقت داشته باشد که البته در جامعه امروزی به این موضوع اهمیتی داده نمی‌شود.


خادمی، به تبحر جراحان فارس در این زمینه اشاره کرد و بیان کرد: از آنجایی که جراحان ایرانی و فارسی برای انجام این عمل زیبایی بسیار زبده و کارآمد شده اند، بیمار می‌تواند یک پزشک خوب را انتخاب کند تا بعد از جراحی دچار مشکل نشود.
انتهای پیام/ر

در کنگره سالانه آکادمی جراحان پلاستیک صورت آسیا دو روش غیرتهاجمی عمل‌های زیبایی صورت در ارتباط با درمان غبغب و پرکننده‌های حجم‌دهنده صورت، برای نخستین بار آموزش داده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.