شیراز؛

مسابقه کتابخوانی "خونه به خونه" در بوانات

مسابقه کتابخوانی "خونه به خونه" در روستای بدون کتابخانه شهرستان بوانات برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روستای امامزاده بزم شهرستان بوانات که در حال حاضر بدون کتابخانه است در سال ۹۵ به عنوان یکی از ۲۰ روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد و در تیرماه ۹۶ در این روستا مسابقه کتابخوانی با عنوان "خونه به خونه" برگزار شد.


محمد علی زارعی دهیار روستای امامزاده بزم گفت: برای برگزاری این مسابقه کتابخوانی، کتاب به همراه پرسش‌های مسابقه، خانه به خانه تحویل داده و پاسخ مسابقه نیز در صندوقی در بقعه حضرت شاه میر حمزه (ع) جمع آوری شد و در نهایت برندگان این رقابت فرهنگی مشخص شدند.


وی افزود: علاوه بر کتاب و پرسش‌های مسابقه، فرمی نیز برای نقاشی کودکان خانواده از محتوای کتاب به خانوار‌های روستای امامزاده بزم تحویل داده شد.


زارعی بیان کرد: روستای امامزاده بزم با وجود در اختیار نداشتن فضای فرهنگی و کتابخانه، در حوزه کتابخوانی برنامه‌های جدی در پیش دارد و یکی از برنامه‌های مهم این است که تا پایان تابستان ۹۶ نماد کتاب در ورودی این روستا نصب خواهد شد.


وی اظهار کرد: همچنین طرح سال ۹۵ این روستا مبنی بر نامگذاری ۲ خیابان با عنوان کتاب و کتابخوانی به زودی عملیاتی خواهد شد.


او گفت: دهیاری و شورای اسلامی روستای امامزاده بزم با جدیت به دنبال راه اندازی یک کتابخانه در این روستا هستند و در صورت تحقق این امر، علاوه بر اهالی این منطقه، روستاییان بیش از ۱۰ روستای دیگر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.


دهیار روستای امامزاده بزم بوانات تصریح کرد: همایش روستاییان فرزانه از سوی گروه مروج کتابخوانی به همین نام و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات و هیات امنای بقعه حمزه ابن موسی (ع) برگزار شد.


شهرستان بوانات در ۲۳۰ کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

برگزاری مسابقه کتابخوانی در بوانات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار