اردبیل؛

فعالیت 750 مرکز دارالقرآن در کشور

۷۵۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور دایر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در حاشیه سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی اردبیل اظهار داشت: ظرفیت مطلوبی برای آموزش مفاهیم قرآن در مراکز دارالقرآن فراهم شده و اولیا می‌توانند در تابستان از این ظرفیت بهره گیرند.

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌های خود را بر سه اصل مدرسه، فراگیری در حین اثربخشی و توسعه مشارکت‌ها قرار داده است و تمامی برنامه‌های قرآنی و فعالیت مدارس و مراکز دارالقرآن از اصول ذکر شده پیروی می‌کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در اصل فراگیری تعلیم و تربیت قرآنی مختص گروه خاصی از دانش‌آموزان نیست و برای تمامی دانش‌آموزان کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

مسیب زاده تصریح کرد: علاوه بر این در توسعه مشارکت‌ها، مشارکت طیفی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های قرآنی دنبال می‌شود بطوریکه هم اینک نیز همکاری مطلوبی با صداوسیما، ستاد عالی مسابقات قرآن، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ قرآنی صداوسیما برقرار شده است.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های تعلیم و تربیت قرآنی در مدارس افزود: در راستای تعلیم و تربیت قرآنی کتاب «نوای رحمت» مجموعه دستورالعمل و برنامه‌های لازم برای مربیان مدارس تدارک دیده شده که در رابطه با حفظ موضوعی و حفظ ترتیلی دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ گفت: در واقع به دنبال تربیت حافظان قرآنی در مدارس هستیم.

مسیب زاده به آموزش ۲۰ تا ۴۰ آیه برای هر یک از پایه‌های تحصیلی نیز اشاره کرد و افزود: در طول ۱۲ سال تحصیلی دانش‌آموز ۵۰۰ آیه کاربردی را فرا گرفته و می‌تواند در مکالمات و زندگی روزمره به کار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح «مبین» در حوزه مدیریت برنامه یاوران نماز با همکاری ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: سال گذشته هشت هزار مدیر و امسال ۱۵ هزار نفر در سطح استان‌ها در قالب این طرح آموزش دیدند.

 

انتهای پیام/ع

فعالیت 750 مرکز دارالقرآن در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.