سناتورهای آمریکایی: نمی‌توانیم اجازه دهیم کره شمالی، آمریکا را به گروگان حمله هسته‌ای خود تبدیل کند

دو سناتور آمریکایی از ارائه پیش‌نویس قانونی به کنگره خبر دادند که هدف آن تقویت اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی است.

سناتورهای آمریکایی: نمی‌توانیم اجازه دهیم کره شمالی، آمریکا را به گروگان حمله هسته‌ای خود تبدیل کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ سناتور کریس ون هولن و سناتور پت تومی در جمع خبرنگاران درباره اقدام کره شمالی به پرتاب موشک، صحبت کردند. سناتور کریس ون هولن در آغاز این نشست خبری گفت: ما گفته بودیم که قانونی دو حزبی را معرفی خواهیم کرد تا اجرای رژیم تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را تقویت کنیم درحالی که هدف ما دستیابی به یک شبه جزیره کره عاری از تسلیحات هسته ای باشد. اقدام اخیر کره شمالی به آزمایش یک فروند موشک بالستیک بین قاره ای، که پتانسیل اصابت به آلاسکا را دارد، به طریقی بسیار مهم و قابل توجه مخاطرات و تهدیدات ناشی از برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی را افزایش خواهد داد. کره شمالی پیش بینی کرده است که به اندازه کافی مواد شکافت پذیر برای سیزده تا بیست و یک سلاح هسته ای، داشته باشد. این کشور هم اکنون می تواند مواد شکافت پذیر کافی برای هفت کلاهک بیشتر در هر سال تولید کند. ما معتقدیم که این کشور از سال دوهزار و شش، اقدام به پنج آزمایش هسته ای کرده است. ما قصد داریم انتخابی واضح را در اختیار این شرکتهای ( تحریم شونده) قرار دهیم تا بدانند که یا باید با ما داد و ستد داشته باشند و یا با کره شمالی داد و ستد داشته باشند اما نمی توانند با هر دو کشور داد و ستد داشته باشند!

در ادامه این نشست خبری مشترک، سناتور پت تومی خطاب به خبرنگاران گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم کره شمالی به هدف خود دست یابد و آمریکا را به گروگان حمله هسته ای خود تبدیل کند. واقعیت این است که چین و سایر کشورها، همچنان روابطی نزدیک با کره شمالی دارند، این کشورها به طرق مختلف اقدام به تامین نیازهای حیاتی کره شمالی کردند، هرچند تحریم های بی شمار سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت این کار را ممنوع کرده است. همانطور که سناتور ون هولن خاطر نشان کرد، قانون پیشنهادی ما رئیس جمهور(آمریکا) را ملزم می کند تا تحریم های مشخصی را روی نهادهایی اعمال کند که این کار را ممکن می سازند یعنی به طور خاص نهادهای مالی که مسیر تراکنش های مالی را هموار می کنند و به شرکت های چینی و سایر شرکت ها اجازه می دهند تا با کره شمالی داد و ستد داشته باشند و این کشور همچنان پابرجا بماند. هدف ما این است که هزینه دنبال کردن توانایی های هسته ای(کره شمالی) افزایش یابد و این هزینه آنقدر زیاد شود که پیونگ‌یانگ به این نتیجه برسد که دیگر دنبال کردن این مسیر ارزش ندارد و آنها نمی توانند به مسیری که در آن قرار دارند، ادامه دهند.

 

انتهای پیام/

 

تلاش سناتورهای آمریکایی برای اعمال تحریم‌ علیه کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار