مُهره اصلی آزمایش‌های موشکی کره شمالی ترفیع مقام گرفت

کیم جونگ اون به رئیس آژانس توسعه موشکی کره شمالی، که نقش مهمی در موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اخیر پیونگ یانگ داشته است، ترفیع مقام داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اکسپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به «جانگ چانگ-ها»، رئیس یک آژانس توسعه موشکی این کشور، که در موفقیت آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نقش به سزایی داشته است، ترفیع داد.

کره شمالی توسعه برنامه‌های موشکی خود را از دهه 1970 آغاز کرد. آژانس توسعه موشکی پیونگ‌یانگ، نهادی است که نقش مهمی در پیشبرد موشک و برنامه سلاح های هسته‌ای این کشور داشته است. این آژانس بخاطر نقشی که در برنامه‌ هسته‌ای کره شمالی داشته، در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد.

«جانگ چانگ-ها» در توسعه آزمایش‌های موشکی کره شمالی نقش مهمی داشته و حتی در بیشتر این آزمایش های اصلی در صحنه و در کنار کیم جونگ اون حضور داشته است.

کره شمالی سه شنبه هفته گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرد که به گفته کارشناسان نشان داد این کشور قدرت آن را دارد که ایالت‌های آلاسکا و هاوایی آمریکا را مورد حمله قرار دهد.

دیوید رایت، کارشناس ارشد مؤسسه برنامه امنیت جهانی اعلام کرد: اگر گزارش‌ها در خصوص آزمایش موشکی کره شمالی حقیقت داشته باشد، این موشک می تواند تا مسافت 6700 کیلومتری پرتاب شود. شاید این موشک نتواند به همه شهرهای ایالت هاوایی برخورد کند، اما مطمئنا می‌تواند کل آلاسکا را نابود کند.

کره شمالی سه‌شنبه گذشته پس از شلیک موشکی، از موفقیت‌آمیز بودن نخستین موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-14 خود خبر داد. این در حالیست که وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد موشک بالستیکی که کره شمالی هفته گذشته پرتاب کرد یک موشک میان برد بود و آنطور که پیونگ‌یانگ و واشنگتن اعلام کرده‌اند، قاره پیما نبوده است.


انتهای پیام/

ترفیع مقام رئیس آژانس توسعه موشکی کره شمالی در پی جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار