تبریز؛

امام جمعه تبریز خواستار رفع مشکلات مالی واحدهای صنعتی شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر لزوم رفع مشکلات مالی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

خواستار رفع مشکلات مالی واحدهای صنعتی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز، افزود:حل مشکلات مالی بخش صنعت، فراهم آوردن زمینه دسترسی به فناوری های جدید و جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ضرورت توسعه بخش خصوصی و توسعه سامانه های ارتباطات و حمل نقل جهت دسترسی به بازارها و زمینه سازی برای جذب نیروی انسانی متخصص است.


وی ادامه داد: این یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است و برای حل این مشکلات راهبرد اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که حتی در شرایط فشار و تحریم، زمینه رشد اقتصاد و شکوفایی کشور را فراهم می کند.


حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مطمئن ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی کشور است، یادآور شد: امروز کشور ما در موقعیتی قرار دارد که نیاز به اقتصاد مقاومتی در برابر توطئه های دشمنان دارد و این مطمئن ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی کشور است و برای پیروزی در جنگ اقتصادی دشمنان لازم است راهبردهای اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.


وی ادامه داد: شکوفایی صنعت در سایر بخش های اقتصاد کشور موجب رونق می شود که باعث پایداری و رشد اقتصاد کشور است.


حجت الاسلام آل هاشم افزود: امروزه اکثر مشاغل جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم به بخش صنعت وابسته اند و بیشترین اشتغال کشور در این بخش است به گونه ای که 18 درصد اقتصاد کشور مربوط به این بخش است، اما سهم صنعت و معدن در توسعه و پیشرفت کشور بسیار بیشتر است.


وی اضافه کرد: ملت غیور ایران بیش از سه دهه در برابر توطئه های دشمنان استقامت کرده است و دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف داشته است و معتقدم روز به روز جایگاه ایران در زمینه های مختلف در منطقه و جهان ارتقا پیدا خواهد کرد؛ در این پیروزی ها شما صنعتگران و تولیدکنندگان نقش اساسی داشته اید و خواهید داشت.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: برازنده کشور ما و جوانان ما نیست که بیکار باشند، کالایی که در ایران تولید می شود باید بهترین باشد و این در عمل باید ثابت شود.


مسعود پزشکیان با بیان اینکه صنعت گران و تولید کنندگان باید با اطمینان بتوانند کار کنند، گفت: باید باور کنیم کسی که می تواند در این کشور هزار نفر، پنج هزار نفر و بیشتر را سر کار ببرد، قابل احترام است و باید تکریم شود و نباید نگاه های تنگ نظرانه بر آن ها وجود داشته باشد.


وی ادامه داد: صاحبان خرد و اندیشه خدا را می شناسند و باید فرهنگ کار، کوشش، خلاقیت و بیداری را در جامعه پمپاژ کرد تا بتوانیم در آینده شاهد رشد صنعت و رفع معضل بیکاری شویم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.