تبریز؛

آغاز المپیاد دانش آموزان آماده در روزهای سخت در آذربایجان شرقی

مرحله استانی پنجمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده در روزهای سخت موسوم به طرح ملی دادرس در اردوگاه الغدیر تبریز آغاز شد.

آغاز المپیاد دانش آموزان آماده در روزهای سخت در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در مرحله استانی این المپیاد بیش از ۸۰۰ دانش آموزدر قالب ۴۸ گروه از مدارس دخترانه و پسرانه شرکت کرده اند.
کنعانی افزود: مرحله شهرستانی طرح دادرس " دانش‌آموز آماده در روزهای سخت" در اسفند سال گذشته در تمامی مدارس استان برگزار شده بود.
وی ادامه داد: در این مسابقات ۲۴ تیم پسران و ۲۴ تیم دختران حضور دارند که تیم‌های منتخب به مرحله کشوری راه می‌یابند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت:: کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و اسکان اضطراری رشته‌هایی است که دانش‌آموزان در آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال احمر هم گفت:: طرح ملی المپیاد دادرس امسال با شرکت بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در ۸ هزار مدرسه کشور برگزار میشود.
بابایی تصریح کرد: در مواقع بحران، دانش آموزان می‌توانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی در لحظات طلایی حادثه نقش آفرینی کنند و جان خود و خانواده را نجات دهند.
پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم درباره هدف از اجرای طرح دادرس گفت:: افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی جهت تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم‌های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث از اهداف اصلی این المپیاد است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.