آغاز بررسی صلاحیت «کریستوفر رِی» برای تصدی پست ریاست اف‌بی‌آی، در مجلس سنای آمریکا

کمیته قضایی سنا دقایقی پیش جلسه بررسی صلاحیت نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست ریاست پلیس فدرال این کشور را آغاز کرد.

آغاز بررسی صلاحیت «کریستوفر رِی» برای تصدی پست ریاست اف‌بی‌آی، در مجلس سنای آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی بی اس نیوز، کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا دقایقی پیش جلسه بررسی صلاحیت «کریستوفر رِی» نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تصدی پست ریاست پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) را آغاز کرد.

رِی در این جلسه، اظهار داشت هرگز اجازه نخواهد داد چیزی غیر از حقایق بر عملکرد اف بی آی تأثیر بگذارد و افزود چنین امری، تنها در صورت استقلال کامل این سازمان محقق خواهد شد. وی همچینین مخالفت خود را با استفاده از «شکنجه» در بازجویی‌ها اعلام کرد. نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت ریاست اف بی آی، در ادامه تلاش برای دخالت در تحقیقات رابرت مولر (درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا) را غیرقابل قبول خواند و افزود: «هر تهدیدی و هر گونه تلاش برای دخالت در نظام انتخاباتی ما ... باید جدی گرفته شود». 

نامزد ریاست اف بی آی همچنین گفت: با ترامپ سوگند وفاداری (درخصوص تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا) نخواهم داشت و اگر موفق نشوم وی را متقاعد کنم استعفا می کنم.

جلسه استماع سنا برای رسیدگی به صلاحیت کریستوفر رِی برای تصدی پست ریاست اف بی آی، دو ماه پس از اخراج «جیمز کومی» رئیس پیشین این سازمان، از سوی ترامپ برگزار می‌شود.

ترامپ، ماه ژوئن، در یک پیام غافلگیر‌کننده توئیتری کریستوفر رِی را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای تصدی پست ریاست پلیس فدرال آمریکا معرفی کرد.

رئیس جمهور آمریکا 19 اردیبهشت ماه سال جاری، جیمز کومی را از سمت ریاست اف بی آی برکنار کرد. براساس گزارش کاخ سفید، ترامپ در نامه‌ای خطاب به کومی او را فاقد توانایی‌های موردنیاز برای مدیریت اداره تحقیقات فدرال آمریکا دانسته بود. این در حالی است که جیمز کومی از طریق تلویزیون از خبر اخراج خودش آگاهی یافت.

کومی در «لس‌آنجلس» درگیر یک سخنرانی بود که تلویزیونی که پشت سر او قرار داشت به یکباره خبر اخراجش از اف‌ بی ‌آی را پخش کرد. کومی در واکنش به این خبر خندید و گفت فکر می‌کنم این یک شوخی نسبتاً خنده دار است. اما پس از آن، کارمندانش به او اطلاع دادند که دونالد ترامپ نامه اخراج او را ارسال کرده است.

بسیاری معتقدند اخراج کومی به سبب تحقیقات او درباره ارتباط ستاد انتخباتی ترامپ در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، با مقامات روسیه بوده است.

 

 

انتهای پیام/

سنا بررسی صلاحیت کریستوفر ری را برای تصدی ریاست اداره تحقیقات فدرال آمریکا آغاز کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار