وزیر تعاون مطرح کرد؛

هدف‌گذاری تحقق یک میلیون شغل در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۶ یک‌میلیون اشتغال در سطح کشور ایجاد می‌شود که در این راستا ۶ استان اولویت دارند.

علی ربیعیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور در جمع خبرنگاران گفت:برای سال 96 در کشور حدود یک‌میلیون شغل هدف‌گذاری شده که بین 250 تا 300 هزار شغل را با توجه به رشدی که در کشور صورت خواهد گرفت امیدواریم محقق شود و مابقی به‌واسطه اشتغال فراگیر که هدف‌گذاری کرده‌ایم محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال حدود 6 استان اولویت دارد که استان لرستان در اولویت است و امسال برای استان لرستان 25 هزار شغل در نظر گرفته‌ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگروه‌های مشخص تشکیل و با کارآفرینان در حال مذاکره هستیم که از این تسهیلات اشتغال استفاده کنند و با توجه به مدیریت خوبی که در استان است امیدواریم هدف‌گذاری اشتغال را در استان به‌طور کامل پوشش دهیم.

ربیعی ادامه داد:یکی از صنایعی که شرکت‌های ما در صندوق بازنشستگی برای صنایع بزرگ دارند بیشتر در حوزه گسترش بهداشت و کمک به تغذیه کشور است.

وی افزود: با توجه به بازده کم سرمایه در این صنعت، صندوق حضور دارد و این فعالیت‌ها را گسترش می‌دهد و در مناطق مختلف کشور به‌نوعی به مسئولیت اجتماعی خودش در قبال تغذیه و بهداشت جامعه نیز کمک می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز خوشبختانه در خرم‌آباد این صنعتی 200 تن شیر را به 15 کیلو شیر خشک برای مصرف انسانی تبدیل می‌کند و 150 تن آب‌پنیر را می‌تواند تبدیل به پودر می‌کند که 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و 30 نفر نیز اشتغال اولیه و مستقیم دارند.

وی بیان کرد: این صنعت دامداری‌های منطقه را گسترش می‌دهد و به صنعت منطقه کمک می‌کند، امیدوارم در سال تولید و اشتغال در این کارخانه هم بحث اشتغال و هم بحث تولیدات را داشته باشیم و کمک به مصرف محصولاتی که از شیر به دست می‌آید شود.

 انتهای پیام/ع

250 تا 300 هزار شغل در سال 96  قطعا ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۶
آقای وزیر بخدا دیگه پیر شدیم سنمون سی را رد کرده اما هنوز بیکارو مجردیم.
ازبس از بیکاری فکرو خیال کردم تمام موهای سرم سفید شده، پس دیگه کی میخای به داد ما تحصیلکرده های بیکار برسی ؟