اردبیل؛

درمان بیماری های لاعلاج با استفاده از بانک خون بند ناف رویان

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور از درمان بیماری فلج اطفال و دیابت در کودکان با استفاده از بانک خون بند ناف رویان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی ضرابی، مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور که در جلسه هم اندیشی توسعه فعالیت های بانک خون بند ناف رویان در اردبیل سخن می گفت با بیان این که جمع آوری و ذخیره سازی بانک خون بند ناف رویان انقلابی در خدمات پزشکی و درمان بیماری های لاعلاج به شمار می رود افزود: با استفاده از دانش بومی و سلول های بنیادی موجود در بند ناف توانسته ایم به درمان بیش از 60 بیماری بپردازیم و بیش از 10 بیماری نیز در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این سلول های بنیادی به دلیل ماهیت خون ساز خود چشم انداز روشن و امید بخشی در درمان بیماری های سرطانی ایجاد کرده است افزود: از مجموع 20 هزار نمونه ذخیره سازی شده در بانک خون بند ناف رویان کشور موفق شده ایم بیماری های تالاسمی، انواع سرطان های خونی، نقص ایمنی بدن و کم خونی های مادرزادی را در کودکان 5 تا 13 سال درمان کنیم.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور همچنین از انجام بزرگ ترین پروژه تحقیقاتی بانک خون بند ناف کشور خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در سال جاری بیش از 120 بیمار مبتلا به بیماری فلج اطفال را با استفاده از سلول های بنیادی موجود در بند ناف درمان کنیم و آزمایشات لازم برای درمان دیابت در کودکان را در دستور کار قرار داده ایم.

ضرابی با بیان ویژگی های منحصر به فرد موجود در این سلول های خونی تصریح کرد: سلول های موجود در بند ناف قابلیت نگهداری 25 تا 200 سی سی حجم خون جمع آوری کرد که مطابق با بیماری های مرتبط با سلول های جمع آوری شده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از خانواده ها خواست با استفاده از این قابلیت و ثبت بند ناف نوزاد خود در بانک خون بند ناف رویان کشور پزشکان را در درمان بیماری های لا علاج یاری کنند.

 

انتهای پیام/ح

درمان بیماری فلج اطفال و دیابت با استفاده از بانک خون بند ناف رویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.