کرمان؛

اوج صادرات استان کرمان از شهریور ماه آغاز می‌شود

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت و معدن گفت: طی سه ماهه نخست امسال 77 هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش 158 میلیون دلار صادر شده است .

 اوج صادرات استان کرمان از شهریور ماه آغاز می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ محمدرضا قوام رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش صادرات این استان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: طی سه ماهه سال 96 بیش از 37 قلم کالا از جمله پسته و مغز پسته، نانو کامپوند مستربچ و گرانول، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، تایر و تیوپ انواع خودرو، خرما، سیمان و سایر محصولات غذایی از گمرکات استان کرمان صادر شده است.


وی ادامه داد: بیشتر این کالاها به کشورهای آسیای میانه، هنگ کنگ، چین، روسیه، افغانستان، ارمنستان، پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی صادر شده است.


قوام با اشاره افزایش 2 درصدی صادرات استان به لحاظ وزنی اظهار کرد: اوج صادرات استان کرمان از شهریور ماه آغاز می شود و با توجه به اینکه امسال پسته زیادی در انبارهای استان موجود نبود کاهش صادرات این محصول را داشتیم که از شهریورماه به شکل قابل قبولی جبران خواهد شد.


وی بیان کرد: خوشبختانه توجه ویژه به تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در دستور کار دولت تدبیر قرار گرفته چرا که این محصولات ارزش صادراتی بالایی دارند.


وی تصریح کرد: نانو کامپوند مستربچ یکی از محصولات صادراتی دانش بنیان استان کرمان است که در سه ماهه امسال بیش از 40 میلیون دلار صادرات داشته است.


رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به واردات 22 هزار و 500 تنی این استان در سه ماه نخست سال 96 خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال 153 میلیون دلار واردات به استان کرمان انجام شد که بیشتر این کالاهای وارداتی، از نوع کالاهای واسطه ای همچون ابزار و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، محصولات شیمیایی و مواد اولیه کارخانه ها بوده است.


وی گفت: همچنین بیشتر واردات استان از کشورهای ترکیه، چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی انجام شده است.


انتهای پیام/س

 

اوج صادرات استان کرمان از شهریور ماه آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.