زنجان؛

اهمیت مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش

تمرکز زدایی یکی از سیاست های محوری وزارت آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ بیات رییس اداره مشارکت های مردمی آموزش وپرورش استان زنجان گفت: مهمترین کارکرد آموزش و پرورش ایجاد انسجام ملی است ومعلم مرجع مهم نسل جوان است و همچنین جایگاه معلم به عنوان گروه مرجع همواره ثابت بوده است و حتی در اولین پلکان گروه های مرجع قرار دارد.
وی افزود: باید قبول کنیم که تغییرات اجتماعی و فرهنگی در جامعه از سرعت بالایی برخوردار است و شامل تمام طبقات اجتماعی و فرهنگی اعم از شهری و روستایی است، ولی این تغییرات بنیادی نیست و به همین دلیل تهدید محسوب نمی شود.
بیات خاطرنشان کرد: بسیاری از وظایف شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی استان به مناطق و نواحی تفویض شده است و تفویض اختیار و تمرکز زدایی یکی از سیاست های محوری دولت تدبیر و امید، وزارت آموزش وپرورش و به تبع آن اداره کل می باشد.
استفاده از مشارکت های مردمی صرفا توسعه مدارس غیر دولتی نیست بلکه راه های مشارکت مردم در آموزش و پرورش گسترده، مهم و تاثیر گذار است و باید این راه ها را شناسایی و در جهت کمک به تعلیم و تربیت به کار گرفت.
گفتنی است در این راستا سعی شده است تا بخش اعظمی از اختیارات حوزه مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی به مناطق و نواحی تفویض گردد که قطعا باعث افزایش کیفیت و سرعت ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع و سرمایه گذاران خواهد شد.

انتهای پیام/ ج
مشارکت های مردمی_تمرکز زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.