معاون سیما از پشت صحنه سریال «گمشدگان» بازدید کرد/ هیچ مشکلی در تأمین مالی پروژه‌های تلویزیون نداریم

مرتضی میرباقری معاون سیما از پشت صحنه سریال «گمشدگان» به کارگردانی رضا کریمی بازدید کرد.

معاون سیما از پشت صحنه سریال «گمشدگان» بازدید کردبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی میرباقری معاون سیما از پشت صحنه سریال «گمشدگان» به کارگردانی رضا کریمی بازدید کرد.

در این دیدار صمیمانه، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما میرباقری را همراهی کرد.

میرباقری در این دیدار صمیمانه ضمن گفتگو با عوامل سریال «گمشدگان»، از روند تولید و ساخت این مجموعه تلویزیونی باخبر شد.

میرباقری درباره اهمیت ساخت سریال «گمشدگان» گفت: این سریال به معضلات جامعه می‌پردازد و یکی از دغدغه‌های ما، اهمیت دادن به این موضوعات است. ما مسئولیت داریم با برنامه‌سازی به خانواده‌های از هم گسسته در تصمیم گیری‌ها کمک کنیم.

وی افزود: این سریال در عین حال که به ابعاد مختلف این آسیب‌ها می‌پردازد، در توانمند ساختن افراد هم موثر است. ما در رسانه ملی به این مسائل اهمیت می دهیم و راه هایی را برای برون رفت از این چالش ها به مردم نشان می‌دهیم. این سریال جزو سریال های ۹ گانه‌ای است که قول دادیم در تابستان 96 برای مردم نشان دهیم.

میرباقری در این دیدار بار دیگر به ضعف فیلمنامه‌ مجموعه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

کوروش تهامی هم با تایید کیفیت پایین فیلمنامه‌ها، دغدغه نان در بین نویسندگان را یکی از دلایل این امر برشمرد.

وی گفت: امروز بزرگترین مشکل ما در عرصه هنر، کمبود فیلمنامه‌نویس کاربلد است. بحث بعدی، شخصیت‌پردازی‌هاست. اگر بعضی از شخصیت‌ها در یک اثر حذف شوند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بودجه، وقت و نیروی انسانی را باید به کاری اختصاص دهیم که تماشاگر بسیار در داخل و خارج از کشور داشته باشد. باید یک سرمایه‌گذاری اصولی بر روی افراد کاربلد در زمینه نویسندگی صورت بگیرد و اگر به این دغدغه توجه شود، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ستاره اسکندری هم از نگاه نادرست برخی تهیه‌کنندگان به آثار تلویزیونی گفت و این مساله را دلیل افت کیفی کارها برشمرد. او تصریح کرد: حضور برخی افراد در عرصه تهیه، هیچ ارتباطی به عالم هنر ندارند.

 

سریال‌های ایرانی 60 درصد مخاطب دارند

 

میرباقری در ادامه این گفتگو بیان کرد: تمایل مردم به سریال‌های ایرانی، بیشتر از کارهای خارجی است.

وی افزود: ممکن است یک سریال خارجی تا ۴۰ درصد بیننده داشته باشد اما مخاطب سریال ایرانی حتی به بالاتر از ۶۰ درصد هم می‌رسد.

معاون سیما درباره روند تولید سریال اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰ متقاضی برای ساخت سریال وجود دارد، اما نباید نگاه‌های سطحی در این کارها وارد شود. ما در حال حاضر لیست کاملی از نویسندگان و کارگردانانی که در ۳۰ سال اخیر در تلویزیون کار کرده‌اند تهیه کرده‌ایم و اکنون فکر نمی‌کنم فرد مجرب و قَدَر پشت در سازمان بمانند.

 

تلویزیون حدود ۸۷ درصد بیننده دارد

 

میرباقری گفت: ما در عمق روستاهای ایران امکان نظرسنجی داریم و بر این اساس تلویزیون جمهوری اسلامی ایران حدود ۸۷ درصد بیننده دارد. سریال‌های ماه رمضان هم بیش از ۵۷ درصد مخاطب داشته است.

معاون سیما بیان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران تنها ۱۲ درصد مخاطب دارند که ممکن است این درصد مخاطب در یک مکان خاص باشد.

 

صدا و سیما مشکلی در تأمین بودجه سریال‌ها ندارد

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان صداوسیما هیچ مشکلی در تأمین مالی پروژه‌های تلویزیون ندارد، اظهار کرد: به غیر از هزینه سریال‌های الف ویژه، صداوسیما قادر است هزینه سریال‌های متوسط را هم تأمین کند و هیچ مشکلی در تأمین بودجه آن‌ها ندارد. اگر نویسنده‌ای متن خوبی ارائه دهد حتما تلویزیون آن را کار خواهد کرد و به هیچ وجه فیلترینگ نداریم؛ به شرط اینکه آثار ارائه شده از پشتوانه علمی و فکری برخوردار باشند.

 پیش از این دیدار، کوروش تهامی و مهتاج نجومی ضمن گریم برای ایفای نقش مقابل دوربین آماده می‌شدند.

گفتنی است؛ پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، فریبا نادری، شقایق فراهانی، رامین ناصر نصیر، پاشا رستمی و بهاران بنی‌احمدی بازیگران سریال گمشدگان هستند.

تصویربرداری این مجموعه همچنان ادامه دارد و تدوین آن نیز به صورت همزمان انجام می‌شود تا سریال برای پخش در موعد مقرر در تابستان 96 آماده شود.

سریال «گمشدگان» محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است و داستان آن با نگاهی آسیب شناسانه و اجتماعی، به معضل اعتیاد و تاثیر مخرب آن بر خانواده می‌پردازد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار