سازمان حمایت خبر داد:

برخورد با عرضه کنندگان کولرهای آبی غیر استاندارد

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: بر اساس تفاهمات این سازمان با سازمان ملی استاندارد ایران اقدامات نظارتی و بازرسی در خصوص عرضه کولرهای آبی فاقداستاندارد در کشور شدت می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه ای مبنی بر اینکه با عرضه کنندگان کولرهای آبی فاقد نشان استاندارد برخورد می شود اعلام کرد:

با ورود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و پیگیریهای انجام شده در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان ؛ با لحاظ اولویت و با انجام بازرسی ها و در قالب گشت های مشترک با متخلفان در عرضه کولرهای آبی غیر استاندارد برخورد می شود.

با عنایت به اینکه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ، استاندارد تجدیدنظر شده کولرهای آبی در اسفند 92 جهت اجرا به واحدهای تولیدی و نهادهای ذیربط ابلاغ گردیده است و در این خصوص نیز طبق توافق فیمابین سازمان ملی استاندارد با تولید کنندگان و عرضه کنندگان کولرهای آبی و مهلت اعطایی به ایشان، مقرر گردید ظرف مدت 9 ماه از تاریخ تصویب‌ این‌ توافقنامه‌، ‌اقدامات‌ لازم‌ برای عرضه باقیمانده مدلهای تولید شده با استاندارد قبل از 1392 و موجودی های انبار وقت صورت پذیرد .

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز در راستای جلوگیری ازتضییع حقوق مصرف کنندگان و به منظور جلوگیری از عرضه کولرهای آبی فاقد استاندارد اقدام به نظارت مستمر در سطح عرضه و برخورد قانونی با متخلفان از طریق سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانها نموده است.

براساس این گزارش ؛ تداوم نظارتهای اعمالی تاکنون منجر به شناسایی و جمع آوری این دسته از کالاها در برخی از استانها منجمله قم ، کرمان و فارس گردیده است .

لذا به مصرف کنندگان توصیه می شود ؛ هنگام خرید از وجود علامت استاندارد معتبر درج شده بر روی محصول اطمینان حاصل نموده و جهت استعلام اعتبار پروانه مربوطه نسبت به ارسال کد ده رقمی حک شده زیر نشان استاندارد محصول به سامانه پیامکی سازمان ملی استاندارد ایران باشماره 10001517 اقدام و در صورت تأیید اقدام به خرید نمایند.

علاوه بر آن چون این کالا مستقیما با سلامتی و ایمنی مردم مرتبط هست لذا عرضه آن بدون نشان استاندارد و یا با کیفیتی پایین‌تر از حد قابل قبول غیرقانونی بوده و با عرضه کنندگان و واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی لازم به عمل می‌آید.

مردم در صورت مشاهده فعالیت واحدهای غیرمجاز که به تولید محصولات فاقد استاندارد و کیفیت مبادرت می نمایند ، می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 124 این سازمان به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات منعکس تا مراتب در اسرع وقت بررسی و اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی آنها انجام گیرد.

انتهای پیام/

عرضه کولرهای آبی غیر استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار