نظرسنجی: از هر 5 شهروند فنلاندی، یک نفر خواهان برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپاست

نتایج یک نظرسنجی در فنلاند نشان می‌دهد تنها 22 درصد شهروندان این کشور موافق برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی در فنلاند نشان می‌دهد تنها 22 درصد جمعیت این کشور و یا تقریبا یک نفر در هر پنج نفر از شهروندان آن، از برگزاری یک همه‌پرسی مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد. همچنین، 19 درصد شهروندان این کشور اعلام کرده‌اند می‌توانند لغو عضویت فنلاند در اتحادیه اروپا را مدنظر قرار دهند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، با این‌که 72 درصد از شهروندان فنلاندی قویا مخالف برگزاری این همه‌پرسی هستند، 62 درصد اعلام کرده اند در صورتی که این همه‌پرسی برگزار شود، به نفع باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا رای خواهند داد.

در نتایج این نظرسنجی آمده است بسیاری از احزاب فنلاند نسبت به ایده برگزاری همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت کرده اند. با این‌حال، حزب پوپولیست "فینز" و جناح چپ، و نیز حزب ضد سیاست مهاجرتی "نیو آلترناتیو" از برگزاری این همه‌پرسی استقبال می‌کنند.

در سال 1994، مردم فنلاند در یک همه‌پرسی به پیوستن به اتحادیه اروپا رای دادند. در این همه‌پرسی 57 درصد موافق پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا بودند. با این‌حال، 43 درصد شهروندان این کشور به این همه‌پرسی رای منفی دادند.

بیشتر بخوانید:

کدام کشور‌های اروپایی با خروج از اتحادیه اروپا مخالفند؟+ نمودار

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار