واکنش کاربران افغان به ورود بدون مجوز یک خبرنگار به رستورانی در کابل

انتشار یک فایل تصویری در فضای مجازی، خشم کاربران افغان را برافروخت.

خشم کاربران افغان در پی ورود بی مجوز یک خبرنگار به یک رستوران در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان این روزها نشر یک ویدئوی کوتاه در شبکه های مجازی باعث خشم و واکنش کاربران افغان  شده است.

در این ویدئو که توسط تصویر بردار خبرگزاری پارلمان افغانستان نشر شده است خبرنگاری را نشان می دهد که بدون هماهنگی و کسب اجازه وارد رستورانی در منطقه پل سرخ کابل میشود و در همان بدو ورود با بیان جملاتی مالکین این رستوران را به افشای فساد و ایجاد فضایی جهت استعمال و ترویج مواد مخدر در بین جوانان متهم می‌سازد.

واکنش های کاربران شبکه های مجازی در داخل و خارج افغانستان به این رفتار خبرنگار خبرگزاری ولسی جرگه در مقابل مالک رستوران تاج بیگم در حالی صورت میگیرد که خانم لیلا حیدری مالک این رستوران از آغاز تاسیس تاج بیگم تمامی عایدات مالی این رستوران را به آموزش و درمان جوانان افغانستانی از چنگ اعتیاد به مواد مخدر و و کمک به زنان بی سرپرست اختصاص داده است.

لیلا حیدری شاعر و فعال جامعه مدنی افغانستان است که پس از سالها مهاجر بودن در جمهوری اسلامی ایران به افغانستان بازگشت و فعالیت های خود را در زمینه آموزش زنان و دختران افغانستانی شهر کابل دنبال کرد.

وی که در حال حاضر 6 سال از آغاز فعالیتش در زمینه مبارزه با مواد مخدر می گذرد مدیر و مسئول کمپ ترک اعتیاد "مادر" در کابل نیز می باشد و این مسئله به گونه ایی است که نام لیلا حیدری در بین شهروندان کابل به عنوان "مادر معتادین" این شهر مطرح می باشد.

نی (حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان)، «اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان» و «خانه آزادی افغانستان» نیز عملکرد این خبرنگار ولسی جرگه را محکوم کرده و خاطرنشان کرد: نباید از این پس در کشور از حرفه‌ی خبرنگاری سوء استفاده شوند. مسئول اجرایی نهاد «نی» خواهان رسیده‌گی به این موضوع شده و اظهار کرد که کمیسیون رسیده‌گی به تخلفات و شکایات رسانه‌ای این موضوع را پیگری کند و اگر نیاز باشد باید به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شوند.

وی در ادامه تریح کرد: خبرنگاران باید اصول اخلاقی و رسانه‌ای را مراعات و به آن عمل کنند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار